شاخص کل بورس امروز یکم مرداد | ریزش بورس زیر سایه شاخص ۲ میلیونی 
گروه اقتصاد/شهرآرانیوز،  امروز در پایان زمان پنجره اصلی معاملات، شاخص کل با ۱۷۹۰۲ پله سقوط معادل ۰.۹۳ درصد ریزش را تجربه کرد و از سطح یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی پایین کشیده شد و به یک میلیون و ۸۹۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۴۶۲۱ پله سقوط معادل ۰.۹۱ درصد ریزش را تجربه کرد و به سطح ۵۰۲ هزار واحدی بازگشت.

ریزش متناسب شاخص کل و شاخص کل هم وزن بیان گر ریزش یکسان در تمامی نماد‌ها است. به بیان دیگر در معاملات امروز ریزش یکدست اتفاق افتاده است.

ریزش قیمت ارز را در روز گذشته و همینطور امروز اصلی‌ترین دلیل ریزش بازار می‌توان دانست. با این حال نزدیک شدن شاخص کل بورس به قله تاریخی ۲ میلیون واحدی نیز ترسی را در بازار ایجاد کرده است. رسیدن به ۲ میلیون واحد بدون تردید با یک مقاومت همراه خواهد بود با این حال اغلب معامله گران منتظر تثبیت قیمت ارز برای تصمیم گیری جدید درباره استراتژی معاملاتی خود هستند و در مرحله بعد به شاخص کل فکر می‌کنند.

در مجموع طی معاملات امروز در دو بازار بورس و فرابوس ۲۶۲ نماد در قیمت‌های مثبت و ۳۲۹ نماد در قیمت‌های منفی معامله شدند. در جریان معاملات امروز بورس تا پایان ساعت ۱۳ در بازار نقدی بورس تهران ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون برگ سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان داد و ستد شد. همچنین در بازار نقدی فرابورس نیز ۲ میلیارد و ۳۸۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۵ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان معامله شد.

در این گزارش نماد‌های موثر بر شاخص کل و نماد‌هایی که بیشترین رشد را امروز تجربه کردند را برایتان لیست کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

نماد‌هایی که امروز بیشترین رشد را تجربه کردند:
شاخص کل بورس امروز یکم مرداد | ریزش بورس زیر سایه شاخص ۲ میلیونی 
 
نمادهای موثر بر شاخص کل:
شاخص کل بورس امروز یکم مرداد | ریزش بورس زیر سایه شاخص ۲ میلیونی