گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ کی رونمایی می‌شود؟ + جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز؛  به‌نظر می‌رسد گلکسی زد سه‌تکه سامسونگ در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) در کره جنوبی و در چهارمین رویداد گلکسی آنپکد سال جاری رونمایی خواهد شد. این رویداد علاوه‌بر گوشی تاشوی جدید، شامل معرفی هدست Project Moohan XR (که احتمالاً با نام Galaxy XR بازطراحی می‌شود) و عینک هوش مصنوعی Galaxy Glasses خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گلکسی زد سه‌تکه با دو لولا عرضه می‌شود. این محصول که در بازار به‌اشتباه با عنوان «گوشی سه‌تاشو» شناخته می‌شود، مدت‌هاست در دست توسعه بوده و در فایل‌های انیمیشنی One UI ۸ نیز دیده شده بود. حالا منبعی به‌نام Ice Universe در ویبو ادعا کرده که تاریخ دقیق معرفی این دستگاه در کره جنوبی ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) خواهد بود.

پیش‌تر نیز همین تاریخ به‌عنوان زمان معرفی هدست Project Moohan مطرح شده بود، اما این نخستین بار است که به حضور همزمان گوشی تاشوی جدید و هدست در این رویداد اشاره می‌شود. انتظار می‌رود هدست XR سامسونگ در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۱ مهر) در کره جنوبی به فروش برسد و اگر گلکسی زد سه‌تکه هم همین زمان‌بندی را داشته باشد، عرضه آن با بازه سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ که در گزارش‌های قبلی مطرح شده بود، هم‌راستا خواهد شد.

{$sepehr_key_148541}

در مورد قیمت، منابع مختلف می‌گویند که گلکسی زد سه‌تکه قیمتی بالاتر از حدود ۲,۹۳۰ دلار خواهد داشت. این موضوع با توجه به پیچیدگی طراحی و قطعات پرهزینه دستگاه چندان غیرمنتظره نیست، هرچند همچنان رقم بالایی محسوب می‌شود. همچنین به‌نظر می‌رسد سامسونگ این محصول را فقط در چین و کره جنوبی عرضه کند و بنابراین کاربران در بازار‌های جهانی نباید منتظر دسترسی سریع به آن باشند.

در بخش دیگر رویداد، احتمال دارد هدست Project Moohan با نام تجاری Galaxy XR وارد بازار شود. این هدست قیمتی در حدود ۱,۸۰۰ دلار تا ۲,۰۰۰ دلار خواهد داشت. برخلاف گوشی تاشوی جدید، انتظار می‌رود این هدست در بازار‌های جهانی نیز عرضه شود، اما کاربران خارج از کره ممکن است نیاز به صبر بیشتری داشته باشند.

معرفی عینک هوشمندی با نام Galaxy Glasses نیز دیگر محور مهم این مراسم خواهد بود. پیش‌تر گفته می‌شد که این دسته از عینک‌های هوشمند الهام‌گرفته از Ray-Ban Meta تا اواخر سال ۲۰۲۶ عرضه خواهند شد؛ بنابراین احتمال دارد سامسونگ تنها در این رویداد آنها را به نمایش بگذارد و عرضه رسمی در تاریخی دیرتر انجام گیرد، مشابه رویکردی که پیش‌تر برای برخی محصولات جدید خود داشته است.

منبع: دیجیاتو