تشکیل شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی طی دستوری خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواستار تشکیل شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری شد.

برپایه این گزارش و متعاقب استیذان رئیس وقت دستگاه قضایی از مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» با موضوع تسریع در روند مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلال گران در نظام اقتصادی کشور؛ اقدامات گسترده ای با محوریت این موضوع در مجموعه قضایی خراسان رضوی آغاز و پرونده های مهمی از جمله پرونده شرکت پدیده، شرکت پردیسبان، اعتماد ایرانیان و ... مورد رسیدگی قرار گرفته و ضمن برخورد قاطع قانونی با مجرمان، نسبت به احقاق حقوق عمومی اقدام شد.


در ادامه این اقدامات غلامعلی صادقی نسبت به تشکیل «شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری» با محوریت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی دستور ویژه ای صادر کرد.


بر این اساس شعب ویژه ای در سطح بازپرسی مکلف خواهند بود با حساسیت، دقت، سرعت و با لحاظ کیفیت برخورد با مفاسد اقتصادی را در دستور کار قرار دهند.


تشکیل کمیته پولی، بانکی و مالیات، شهرداریها، زمین، مسکن و منابع طبیعی، صنعت و بازرگانی و تحقق شعار سال از اقدامات انجام شده در چهارچوب شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری بوده است.

گزارشات واصله مردمی، نهادهای امنیتی، انتظامی و ضابطین دستگاه قضایی در خصوص وقوع مفاسد اقتصادی و اداری در این شورا بررسی و با انجام کار دقیق کارشناسی؛ اقدامات قانونی لازم با نگاه پیشگیرانه به انجام خواهد رسید.