آمار رسمی کرونا در ایران ۳ مرداد| شناسایی ۲۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۰۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید.

لاری گفت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخن‌گوی وزارت بهداشت گفت: ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه مانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخن‌گوی وزارت بهداشت افزود: امروز همان‌طور که اعلام کردیم  ۱۳ استان در وضعیت هشدار هستند که در بین آن‌ها کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان برای ما اهمیت خاصی دارند، زیرا از زمان شیوع بیماری در کشور هیچ خیز و پیکی را تجربه نکرده‌اند و چون روند بستری در استان‌ها در حال افزایش است و شیب صعودی دارد برای ما حائز اهمیت هستند.

وی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد میانگین موارد بستری روزانه در ۲ ماه گذشته به چهاربرابر رسیده و در شهرستانی مانند گچساران میزان بستری تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

لاری ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان ۳ شهرستان وضعیت قرمز و ۲ شهرستان وضعیت هشدار دارند و شهرستان های زابل و زاهدان موارد  بستری به بیش از پنج‌برابر رسیده است.

سخن‌گوی وزارت بهداشت ضمن توصیه و درخواست از هم‌وطنان برای رعایت قواعد بهداشتی به ویژه در این ۲ استان گفت: امیدواریم با رعایت اصول سه‌گانه فاصله‌گذاری، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و عمومی بتوانیم کرونا را شکست دهیم.