به گزارش شهرآرانیوز، بنیاد ملی بازیهای رایانهای اعلام کرده است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تخصیص برای تولید یا ارائه نسخه جدید بازیهایی با محوریت «نبرد قهرمانانه دوازدهروزه»، «حمله به رژیم صهیونیستی»، «مقابله با عوامل داخلی دشمن»، «مقاومت، تابآوری ملی، انسجام و وحدت» و «امید به آینده و پیروزی بر دشمن»، بهعنوان یکی از سرمایهگذاران اصلی در نخستین رویداد سرمایهگذاری حوزه بازیهای رایانهای مقاومت حضور دارد.
در این زمینه احسان راستی ، رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوارهای با اشاره به اولویتهای بنیاد حفظ آثار در حمایت از تولید بازیهای ویدیویی با محوریت ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت، گفت: مطابق با برنامه پنجساله هفتم، تمرکز اصلی ما بر گروههای سنی کودک، نوجوان و جوان است. ما به بازی نهفقط بهعنوان رسانه، بلکه بهمثابه زیستبومی نوین نگاه میکنیم که از مهمترین ابزارهای انتقال پیامها و ارزشهای دفاع مقدس و تاریخ مقاومت به شمار میرود. در همین راستا، فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی گستردهای در این حوزه انجام دادهایم و در مرحله اجرا نیز با مشارکت در پروژهها و همکاری با بخشهایی از نیروهای مسلح، گامهای مؤثری برداشتهایم. بر اساس هدفگذاری صورتگرفته، برنامهای بلندمدت برای توسعه این حوزه تدوین کردهایم.
وی تأکید کرد: تلاش ما این است که سهمی از مصرف بازیهای کشور را به موضوع دفاع مقدس و مقاومت اختصاص دهیم. با توجه به استقبال مخاطبان ایرانی از بازیهای سبک شوتر و جنگی، هدفگذاری ما این است که طی سه سال آینده، حداقل دو بازی در میان ۲۰ بازی پرفروش و یکی از آنها در میان ۲۰ بازی پرمخاطب کشور قرار گیرد.
راستی با اشاره به رویکردهای بنیاد در حمایت از طراحی و تولید بازیهای ویدیویی، اظهار کرد: در کنار حفظ ارزشها، نیازمند بهرهگیری از روشهای نوین هستیم، چراکه باور داریم ارزشها ثابتاند، اما روشها قابل تغییر. ارائه این ارزشها در قالب بازیهای ویدیویی، یک شیوه نو و فناورانه است که باید در آن رشد کنیم و با در نظر گرفتن نیازها و سلیقههای گروههای مختلف سنی، اثربخش ظاهر شویم. یکی از اولویتهای مهم و مغفول، تولید بازیهای ویژه بانوان و دختران است که در صورت ارائه طرح مناسب توسط شرکتها، بهطور جدی وارد حوزه سرمایهگذاری خواهیم شد.
{$sepehr_key_151147}
وی با تأکید بر اهمیت رویدادهایی نظیر «نخستین رویداد سرمایهگذاری بازیهای رایانهای حوزه مقاومت»، بیان کرد: این جشنوارهها میتوانند افقهای جدیدی را پیش روی بازیسازان ایرانی برای تولید بازیهایی با محور مقاومت بگشایند و خلأهای موجود را جبران کنند. اکنون مسئولیت اصلی بر عهده بخش خصوصی است و نهادهای حاکمیتی باید صرفاً نقش ریلگذار، راهبر و تسهیلگر را ایفا کنند. اگر خواهان تداوم این چرخه هستیم، باید بازار و بازاریابی مناسبی برای این محصولات تعریف شود و تبلیغات مؤثری صورت گیرد، تا شرکتهای خصوصی ضمن تولید بازیهایی منطبق با ارزشهای فرهنگی کشور، از درآمد و مخاطب کافی برای ادامه فعالیت برخوردار شوند.
منبع: ایسنا