اطلاعیه سفارت ایران در پکن درباره بازگشت هموطنان و دانشجویان به چین
به گزارش شهرآرانیوز به نقل از بخش کنسولی سفارت ایران در پکن موارد ذیل جهت اطلاع هموطنان گرامی و دانشجویان عزیز اعلام و تاکید می‌شود:
۱-تا کنون از سوی مقامات چینی هیچ تصمیم جدیدی برای بازگشت دانشجویان گرفته نشده است و با توجه به نظر دولت چین برای برگزاری آنلاین کلاس‌های ترم بعد، می‌بایست منتظر تصمیم و سیاست مقامات چین برای بازگشت بود. بدیهی است که شرایط و شدت بیماری کرونا در دیگر کشور‌ها در این تصمیم سازی نقش مهم و اساسی خواهد داشت؛ لذا به محض دریافت اخبار جدید مراتب توسط همین کانال تلگرامی به اطلاع خواهد رسید.

۲- با توجه به تقاضا‌های مکرر هموطنان عزیز برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و چین، سرانجام با تلاش‌های صورت گرفته شرکت ماهان ایر موفق به کسب مجوز پرواز هفتگی بین تهران و گوانجو و بالعکس گردید لیکن با توجه به خصوصی بودن شرکت مذکور، سفارت هیچ نقشی در تعیین قیمت بلیط آن نداشته و شرکت ماهان بنا بر مقتضیات موجود از قبیل رعایت فاصله گذاری در بین مسافران (عدم امکان فروش کامل صندلی ها) و همچنین هماهنگی قیمتی با دیگر خطوط هوایی اقدام به تعیین نرخ بلیط نموده است. بدیهی است درخواست‌های مکرر دانشجویان گرامی برای تعدیل قیمت‌ها به اطلاع مدیران شرکت مذکور رسانده شده است و مراتب طی مکاتباتی نیز به اطلاع وزارتخانه‌های علوم و بهداشت رسیده است.

۳- همانطور که قبلا به اطلاع رسید، با پیگیر‌های صورت گرفته توسط سفارت تسهیلات زیر برای هموطنان عزیز و دانشجویان گرامی در نظر گرفته شده است:
* دانشجویان دارای پرونده در سامانه میخک که پرونده و مدارکشان قبلا به تایید رسیده است می‌توانند از سفارت مهر خروج دانشجویی دریافت نمایند، حال اگر آن‌ها در ایران بسر میبرند این امکان فراهم شده تا بتوانند برای دریافت و یا تمدید مهر خروجشان با اداره دانشجویی وزارت خارجه در تهران و یا دفاتر وزارت امور خارجه در مراکز استان‌ها هماهنگی بعمل آورده و در این زمینه اقدام نمایند.
*غایبین سربازی که مهر خروج مشمولین از سفارت گرفته اند برای تمدید آن می‌توانند به اداره گذرنامه وزارت خارجه در تهران مراجعه نمایند.
*غایبین سربازی که به هر دلیلی نتوانسته اند از سفارت مهر خروج بگیرند و الان در ایران هستند می‌توانند برای خروج از کشور به اداره گذرنامه وزارت خارجه در تهران مراجعه نمایند.

۴-ایمیل‌های کنسولی به صورت روزانه پیگیری می‍‌‌‌‎شود و در پایان روز هیچ ایمیلی بدون رسیدگی در صندوق باقی نمی‌ماند. همچنین تلفن‌های بخش کنسولی مرتبا پاسخ داده می‌شود و در مواردی که مراجعه کننده حضوری وجود داشته باشد و یا یک هم‌وطن در حال صحبت تلفنی با کارشناس مربوطه باشد امکان پاسخگویی همزمان وجود نداشته و لازم است بعد از ۱۵ دقیقه مجددا شماره گیری نمایید.

منبع: ایسنا