ذبح دام در عید قربان امسال چگونه انجام می‌شود؟
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر احمد شریعتی ضمن اعلام این خبر در جلسه ستاد هماهنگی اقدامات دامپزشکی استان در عید قربان افزود: در سال جاری ۱۵۹ اکیپ دامپزشکی استان در قالب ۵۷ اکیپ ثابت و ۱۰۲ اکیپ سیار با حضور ۷۲ دامپزشک، ۱۴۴ کارشناس بهداشت گوشت و ۳۲ ناظر ذبح شرعی آماده خدمت رسانی به آحاد هم استانی‌های عزیز هستند.

وی گفت: برای برخورد با مراکز غیر مجاز کشتار دام با همکاری سایر نهاد‌ها اقدام خواهیم کرد و با توجه به مخاطرات این موضوع، توصیه اکید داریم که شهروندان از امکانات ایجاد شده توسط شهرداری و دیگر نهاد‌های مرتبط با این موضوع استفاده کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام مجتمع صنعتی گوشت مشهد، شهروندان می‌توانند در روز عید قربان از طریق شماره تلفن ۳۸۸۰۱۳۹۲ و تارنمای ثبت سفارس دام به آدرس www.mashadmeat.ir سفارشات خود را اعلام داشته و از تجمع برای خرید و ذبح دام در روز عید خودداری کنند.

وی اعلام داشت: در روز عید قربان، فقط مراکز مجازی که طی روز‌های آینده اطلاع رسانی خواهند شد اجازه عرضه دام و خدمت رسانی به شهروندان را دارند و عرضه دام در سایر نقاط ممنوع خواهد بود.

شریعتی اظهار کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در روز عید سعید قربان علاوه بر افزایش احتمال بروز بیماری‌های مشترکی نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خطر احتمال کرونا را نیز افزایش خواهد داد.