مطالبات بیمه سلامت پرداخت شد

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علیرضا رمزی افزود: آخرین پرداختی از این بابت مربوط به روزهای اخیر بوده است که ۸۳۱ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال به حساب موسسات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی واریز شد.

وی اظهارکرد: اکنون چهار هزار و ۶۰۰ مؤسسه شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، آزمایشگاه‌ها، مراکز پاراکلینیکی و سایر مراکز درمانی با بیمه سلامت خراسان رضوی قرارداد دارند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در چارچوب واریزی روزهای اخیر با توجه به تخصیص بخشی از اعتبارات درمان مربوط به سال های ۹۸ و ۹۹ مانده مطالبات آبان و آذر و نیز بخشی از مطالبات دی، بهمن و اسفند۹۸ و همچنین مانده مطالبات فروردین و اردیبهشت و علی الحساب خرداد دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی استان و همچنین پرداخت مطالبات اردیبهشت ماه  ۹۹ درمانگاهها و مراکز پاراکلینیک، شیمی‌درمانی و دیالیز پرداخت شده است.

رمزی افزود: پیگیری‌های انجام شده پیرامون پرداخت مطالبات مراکز درمانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیماران و بیمه‌شدگان در دوران شیوع کرونا و همچنین افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی صورت گرفته است.

در حال حاضر سه میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار خدمات رسانی می‌شوند.

اکنون ۵۷ درصد از جمعیت ۶.۵ میلیون نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.