به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اینستاگرام در پستی جدید اعلام کرد که شرکت متا از میکروفون گوشی کاربران برای شنود و هدفگیری تبلیغات استفاده نمیکند. این ادعا که متا به طور مخفیانه مکالمات کاربران را ضبط میکند، یک تئوری توطئه قدیمی است که پیشتر نیز توسط این شرکت رد شده بود.
اکنون با پیشرفت هوش مصنوعی، متا با استفاده از دادههای تعامل کاربران با محصولات هوش مصنوعی، تبلیغات هدفمند و دقیقتری ارائه میدهد و نیازی به شنود مکالمات نیست.
تک کرانچ گزارش میدهد که کاربران معمولاً به دلیل کارکرد دقیق سیستم تبلیغاتی، تصور میکنند متا به مکالماتشان گوش میدهد، اما درواقع این هدفگیری براساس دادههای بهاشتراکگذاشتهشده توسط تبلیغکنندگان و تحلیل علایق مشابه انجام میشود.
او تأکید کرد که روشنبودن میکروفون و مصرف باتری از نشانههای شنود است که کاربران میتوانند آن را تشخیص دهند.
همچنین متا قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و دادههای تعاملی کاربران، تبلیغات را بهتر و هدفمندتر کند. این شرکت سیاست حفظ حریم خصوصی جدیدی را اعلام کرده که به آن اجازه میدهد از دادههای هوش مصنوعی برای تبلیغات بهره ببرد.
موسری در پایان اشاره کرد که گاهی اوقات هدفگیری دقیق تبلیغات به دلیل روانشناسی انسانی و رفتار کاربران است، نه شنود مکالمات.
{$sepehr_key_155901}