قیمت خودرو در بازار امروز ۷ مرداد به ثبات رسید

به گزارش شهرآرانیوز، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو توضیح داد:  البته همچنان قیمت‌ها در این بازار غیرمنطقی بالا است و با وجود ثبات بازار، خریدار چندانی وجود ندارد و بیشتر مردم فروشنده هستند.

 

اختلاف قیمت ۱۰۰درصدی بین کارخانه و بازار

موتمنی با انتقاد از فاصله بالای قیمت خودرو در کارخانه و بازار تصریح کرد: باتوجه به افت عرضه خودروسازان این فاصله قیمت روز‌به‌روز در حال افزایش است، به طوریکه در برخی خودرو‌ها این اختلاف قیمت به ۱۰۰درصد رسیده و التهاب بازار را دوچندان کرده است.

 

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو اظهار کرد: با کاهش نرخ ارز طی چند روز گذشته شاهد بازگشت آرامش نسبی به بازار خودرو هستیم و روند صعودی صعودی قیمت‌ها متوقف شده است؛ حالا چنانچه ارز مجددا کاهش یابد قیمت خودرو نیز نزولی خواهد شد.

 

تاثیر مستقیم عرضه بر قیمت خودرو

موتمنی تاکید کرد: البته همانطور که قبلا گفته‌ام کاهش عرضه خودروسازان و عدم تعادل بین خودرو‌های موجود و حجم تقاضا باعث التهاب قیمت خودرو شده و اگر خودروی بیشتری به بازار تزریق شود مسلما بر کاهش قیمت خودرو و فاصله نرخ کارخانه و بازار تاثیرگذار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو از ۹ مرداد + جزئیات و جدول محصولات


قیمت روز خودرو

براساس اعلام اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، آخرین قیمت خودرو‌های پرتیراژ داخلی در تاریخ هفتم مرداد ماه به شرح زیر است.

امروز قیمت هر دستگاه پراید۱۱۱ در بازار آزاد حدود ۹۱ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ تقریبا ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ همچنین تیبا صندوقدار ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲ و ساینا نیز ۱۰۴ میلیون تومان در بازار تعیین قیمت شده‌اند.

 

قیمت روز کوییک نیز در این بازار به ۱۱۴ میلیون و کوییک R حدود ۱۱۹ میلیون تومان رسید.

 

قیمت پرتیراژ‌های ایران‌خودرو

امروز قیمت پژو ۴۰۵ حدود ۱۲۹ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۵۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵، ۱۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V ۸ نیز ۱۸۲ میلیون تومان است.

 

همچنین دنا ۲۰۴ میلیون و دنا پلاس نیز حدود ۲۴۷ تا ۲۴۸ میلیون تومان در بازار آزاد تعیین قیمت شده‌اند.

منبع: اقتصادآنلاین