به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری در آیین بهرهبرداری همزمان از طرحهای نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی کشور اظهار داشت: از همه عزیزانی که تلاش کردند و امروز ۳۰۱ مدرسه در خراسان رضوی افتتاح شد، تشکر و قدردانی میکنم. خوشحال و شکرگزارم که قول و قراری که در شورای آموزش و پرورش گذاشته بودیم محقق شد و حتی یک مدرسه بیشتر از برنامه، یعنی ۳۰۱ مدرسه افتتاح شد.
وی افزود: تجربه نشان داده است که وقتی نیت کنیم، تلاش کنیم و توکل به خداوند متعال داشته باشیم و از همه ظرفیتها بهره ببریم، کار نشد ندارد. این دستاورد حاصل همراهی و همدلی همه دستگاهها و مردمی است که در کنار مسئولان قرار گرفتند و بهویژه خیرین مدرسهساز که در تأمین منابع مالی و مدیریت این پروژهها نقشی محوری داشتهاند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ساخت ۳۰۱ مدرسه در طول یک سال یعنی بهطور متوسط روزی یک مدرسه که کار بزرگی بود و رکوردی ارزشمند به شمار میرود. البته باید بپذیریم که ادامه این مسیر آسان نخواهد بود. بخش اول کار با منابعی که در دسترس بود، تا حدی راحتتر انجام شد، اما در نیمه دوم راه که سال آینده پیش رو داریم، باید تلاش بیشتری کنیم تا بتوانیم کار را به نتیجه برسانیم.
lظفری تصریح کرد: همواره رئیسجمهور و بزرگان نظام تأکید داشتند که این پروژه باید مردمی باشد. حضور مردم در کنار سیستم هم در ساخت مدارس و هم در مدیریت و بهرهبرداری آینده اهمیت ویژهای دارد. ساخت فضای فیزیکی مدارس مهم است، اما مهمتر از آن کیفیت آموزش، مهارتآموزی و یاد دادن سبک زندگی به دانشآموزان است. در بسیاری از کشورهای دنیا آموزش صرفاً به معنای درس خواندن و محفوظات نیست، بلکه بر مهارتهای زندگی و تواناییهای عملی دانشآموزان تأکید میشود.
وی با بیان اینکه لازم است شورای آموزش و پرورش استان همچنان با همان جدیت گذشته به کار خود ادامه دهد، گفت: جلسات این شورا باید با حضور صاحبنظران، اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه آموزش و پرورش برگزار شود تا بتوانیم از ظرفیت علمی و نظری آنان بهرهمند شویم. ما مدیران اجرایی هستیم، اما باید از اندیشههای علمی و تجربههای بینالمللی نیز استفاده کنیم تا مسیر توسعه آموزش و پرورش استان به شکل کیفی و پایدار پیش برود.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در جلسه شب گذشته شنبههای گفتوگو با موضوع خراسانپژوهی پیشنهادی مطرح شد که میتواند بسیار ارزشمند باشد؛ اینکه هر شهرستان کتابچهای شامل معرفی مفاخر، داشتهها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی خود داشته باشد تا دانشآموزان در دوران تحصیل با هویت و ریشههای شهر و استان خود بیشتر آشنا شوند. چنین اقدامی میتواند علاوه بر تقویت هویت محلی، در سطح ملی نیز الگویی موفق برای آموزش هویت فرهنگی باشد.
مظفری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند متعال کمک کند که بتوانیم وظایف خود را در شأن مدیران نظام جمهوری اسلامی انجام دهیم و قدمهای مؤثر در مسیر توسعه عدالت آموزشی برداریم.
{$sepehr_key_158268}