به گزارش شهرآرانیوز؛ نتفلیکس در فاز اول این همکاری ۱۶ پادکست ویدیویی محبوب از استودیوی The Ringer اسپاتیفای را به سرویس خود اضافه خواهد کرد. این مجموعه شامل برنامههای پرمخاطبی مانند The Bill Simmons Podcast و برنامههای تخصصی این استودیو درباره لیگهای NFL، NBA و فرمول یک میشود. این پادکستها از سال ۲۰۲۶ ابتدا در ایالات متحده در دسترس قرار خواهند گرفت و سپس به تدریج در سایر کشورها نیز منتشر خواهند شد.
این همکاری یک جنبه بسیار مهم دارد؛ براساس گزارش نیویورک تایمز، به عنوان بخشی از این قرارداد، این برنامهها دیگر در یوتوب منتشر نخواهند شد. این یک ضربه مستقیم به یوتوب است که درحالحاضر با بیش از یک میلیارد شنونده ماهانه، محبوبترین پلتفرم برای پادکستها (به ویژه پادکستهای ویدیویی) در جهان محسوب میشود.
نتفلیکس با جذب محتوای انحصاری و محبوب در تلاش است تا بخشی از این مخاطبان را به سمت پلتفرم خود بکشاند و جایگاهش را به عنوان یک مقصد اصلی برای تمام فرمتهای سرگرمی تثبیت کند.
{$sepehr_key_159237}
این حرکت از سوی نتفلیکس چندان غافلگیرکننده نبود. «تد ساراندوس» (Ted Sarandos)، مدیرعامل مشترک این شرکت، پیشازاین در یک جلسه گزارش مالی به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: «با افزایش محبوبیت پادکستهای ویدیویی، گمان میکنم شاهد راهیافتن برخی از آنها به نتفلیکس خواهید بود.».
اما آیا مثل یوتوب باید منتظر تبلیغات در این پادکستها باشیم؟ پاسخ هم بله و هم خیر است. نتفلیکس اعلام کرده است که در این فاز اولیه، هیچگونه تبلیغات جداگانهای از طرف این پلتفرم به برنامهها اضافه نخواهد کرد. بااینحال، تبلیغاتی که توسط خود اسپاتیفای در داخل پادکستها گنجانده شدهاند، همچنان پخش خواهند شد.
برای اسپاتیفای نیز، این یک پیروزی بزرگ محسوب میشود. این شرکت با این همکاری یک کانال توزیع بسیار قدرتمند و پرمخاطب برای محتوای اختصاصی خود پیدا و اعلام کرده است که قصد دارد در آینده «فرصتهای مشابهی را برای طیف وسیعتری از تولیدکنندگان محتوا» فراهم کند.
منبع: دیجیاتو