کرونا نفس گلخانه‌های مشهد را به شماره انداخت

جانقربان-امید طهماسبی‌زاده در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: شهرستان مشهد باتوجه‌به ظرفیت‌های گوناگون، یکی از شهرهای سرآمد استان خراسان رضوی و دارای بیشترین مساحت و تولیدات محصولات گلخانه‌ای در استان است.


وی اظهار کرد: محصولات این بخش از کشاورزی شهرستان که به‌طور عمده خیار سبز، بادمجان، گوجه‌فرنگی و همچنین گل‌های شاخه بریده است که بازار خوبی در کشورهای همسایه به‌ویژه روسیه، عراق و افغانستان دارد.


مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: کشاورزی یکی از صنایع مهم و اقتصادی شهرستان مشهد به‌شمار می‌رود که به‌دنبال خشک‌سالی‌های ۲ دهه گذشته به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق یافته و معیشت افراد زیادی را در شهرستان به خود وابسته کرده است.


طهماسبی‌زاده اظهار کرد: به‌دنبال شیوع بیماری کرونا، صنعت کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای مشهد نیز تحت تأثیر قرار گرفته و متأثر از این ویروس، توان خود برای تداوم فعالیت و تولید را از دست داده است، به‌نحوی که بسیاری از گلخانه‌داران ضمن تعدیل نیروی کارگری، با کمترین ظرفیت به کار ادامه می‌دهند.


وی افزود: انتظار می‌رود در شرایط سخت و حساس کنونی، با حمایت ویژه از گلخانه‌داران شهرستان از جمله پرداخت تسهیلات با بهره کم و همچنین تأمین نهاده‌های یارانه‌دار، ضمن کمک به ادامه فعالیت این قشر، از لطمه به روند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای که باتوجه‌به ویژگی‌های خاص از اهداف وزارت متبوع می‌باشد، پیشگیری شود.