آذین بندی و گل آرایی مشهد همزمان با دهه ولایت

به گزارش شهرآرانیوز، قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به آذین بندی شهر با ۱۸۰۰۰۰ متر طول ریسه اشاره کرد و گفت: نصب ۵۴ المان شمسه با پارچه‌های الوان، اکران تبریک دهه ولایت در المان‌های خورشید در بزرگراه هاو تعویض بالغ بر ۱۲۰۰ پرچم برروی پل‌ها و میادین از دیگر اقدامات انجام شده در سطح شهر می‌باشد.


مهدی یعقوبی افزود: با توجه به اجرای سنت حسنه قربانی توسط شهروندان به صورت غیر حضوری و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به منظور جلوگیری از ذبح کشتار دام غیربهداشتی دام ۲۳۳ نفر درقالب ۱۰۰۹۵ اکیپ در سطح شهر درحال گشت زنی مستمر هستند.


وی تصریح کرد: برای زیباسازی منظر شهری در دهه ولایت، ۵ گل نوشته در میادین بسیج، بیت المقدس، فلسطین، غدیر و شریعتی نصب گردیده و همچنین ۳۰ فلاورباکس در مقابل مساجدی که دارای نام مبارک امام علی (ع) و غدیر می‌باشند، جانمایی و نصب شده است.


معاون شهردار مشهد گفت: به جهت رفاه حال شهروندان علاوه بر ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های شهرما تخفیفاتی تا ۵۰ درصد برای شهروندان در این ایام در نظر گرفته شده است.


وی افزود: در حوزه سازمان مدیریت نظارت بر تاکسیرانی ۱۸۳ گشت بازرسی و نظارت در سطح شهر و مبادی ورودی استقرار یافته است، همچنین ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط ورودی شهر و ۲۰۰۰ تاکسی فعال در شبکه بی سیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده باش می‌باشند.


یعقوبی عنوان کرد: در بخش سرویس دهی قطار شهری در روزعرفه فاصله حرکتی ۲ دقیقه کاهش یافته، ۱ ساعت افزایش سرویس دهی در روز عید قربان برنامه ریزی شده است و جهت رفاه حال زائرین و مجاورین ۲۸۰۰ فضای پارک در پارکینگ‌های غیرحاشیه بافت مرکزی شهر آماده سازی شده است.


قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد درخصوص برنامه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی گفت: کنترل و نظارت بر برگزاری ۳۹ برنامه فرهنگی، هنری، مذهبی با مشارکت تشکل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق ۱۳ گانه و نصب ۳۰.۰۰۰ متر مربع پارچه اویز در سطح شهر از اقدمات در حال اجرای این سازمان است.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: اکران ۱۰ هزار متر مربع فضای اطلاع رسانی محیطی با موضوع دهه ولایت در سطح شهر صورت پذیرفته است.