جزئیات حفاری خطوط قطار شهری مشهد | ساخت و حفاری بی‌سابقه در ۳ خط متروی مشهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ اوایل امسال بود که با افتتاح ایستگاه شهید‌فکوری در دوره اخیر مدیریت‌شهری، پرونده ساخت خط‌۲ مترو مشهد بسته شد. هم‌زمان با تکمیل خط‌۲ مترو مشهد در قالب افتتاح فاز دوم ایستگاه الندشت و تکمیل ایستگاه شهید‌فکوری برای این خط، عملیات در دو خط ۳ و ۴ نیز ادامه داشت، به‌گونه‌ای که بهره‌برداری از فاز‌یک خط‌۳ به‌عنوان مهم‌ترین فاز در کل خطوط قطار‌شهری مشهد، در روز میلاد امام‌رضا (ع) آغاز شد.

هم‌زمان نیز رایزنی‌ها برای خرید شصت واگن خط‌یک قطار‌ شهری مشهد ادامه داشت و به فرجام خوب نیز رسید، به‌گونه‌ای که قرارداد ده‌همتی خرید شصت واگن خط‌یک در همین دوره مدیریت‌شهری نهایی شد. اوایل هفته جاری نیز کار ساخت سه ایستگاه از فاز دوم خط‌۳ و تکمیل چهار ایستگاه میانی فاز اول این خط، با اعتباری معادل ۶‌همت، آغاز شد تا مدیریت‌شهری مشهد شعار فعالیت هم‌زمان در سه جبهه خطوط ۲ و ۳ و ۴ را جامه عمل پوشانده باشد.

بر‌این‌اساس، مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرا با بیان اینکه تاکنون و در هیچ دوره مدیریت شهری سابقه نداشته است که در سه خط قطارشهری به‌صورت هم‌زمان مشغول کار و پیشرفت باشیم، افزود: به لطف خدا و همراهی شبانه‌روزی تیم‌های فنی قطار‌شهری مشهد که از زبده‌ترین تیم‌های عملیاتی و ساخت در خطوط قطار‌شهری کشور هستند، خط‌۲ با تکمیل یک ایستگاه و ساخت ایستگاه پایانی در این دوره مدیریت شهری به پایان رسید.

{$sepehr_key_163828}

۶۵ کیلومتر حفاری تونل

کیانوش کیامرز با اشاره به تداوم عملیات عمرانی و حفاری خطوط ۳ و ۴ قطار‌شهری مشهد، بیان کرد: با نگاه به سابقه حفاری خطوط قطار‌شهری مشهد، برای چهار خط قطار‌شهری مشهد ۸۹‌کیلومتر مسیر در نظر گرفته شده است و برای تکمیل این خطوط تاکنون ۶۵‌کیلومتر حفاری انجام شده است؛ البته بخشی از حفاری در خط‌یک قبل از ورود دستگاه‌های تی‌بی‌ام و به‌صورت غیرمکانیزه انجام شد.

وی ادامه داد: از مجموع حفاری، ۲۴‌کیلومتر باقی مانده که ۷.۵‌کیلومتر برای خط‌۳ و ۱۶.۵‌کیلومتر برای خط‌۴ است. مدیرعامل قطار‌شهری مشهد با بیان اینکه اکنون در خطوط قطار‌شهری مشهد حدود ۴۴.۵‌کیلومتر تونل در حال بهره‌برداری است، افزود: میزان حفاری قطار‌شهری در دوره سوم مدیریت شهری ۴هزارو۵۰۰ متر، در دوره چهارم ۱۳‌هزار‌و‌۹۰۰ متر، در دوره پنجم ۱۱‌هزار‌و‌۳۰۰ متر بوده و در دوره اخیر نیز تاکنون ۱۲‌هزار‌و‌۱۰۰ متر حفاری شده است و طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان این دوره مدیریت شهری، رکورد حفاری در خطوط قطار‌شهری، در همه دوره‌های مدیریت شهری شکسته خواهد شد.

جزئیات حفاری خطوط قطار شهری مشهد | ساخت و حفاری بی‌سابقه در ۳ خط متروی مشهد