اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی را چگونه پر کنیم؟

گروه اقتصاد |شهرآرانیوز، جعفر احسانی مهر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: مودیان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان امورمالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir پس از انتخاب اظهارنامه مالیاتی متناسب با فعالیت شغلی خود، نسبت به تکمیل اطلاعات آن اقدام نموده و سپس از طریق اینترنت نسبت به ارسال آن اقدام نموده و شماره رهگیری دریافت نمایند.

 

وی در ادامه به صدور بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا، اشاره کرد و افزود: موعد‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی مالیاتی به مدت ۲ ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ تمدید شده است.

 

وی در ادامه گفت: مودیان از هم اکنون می‌توانند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارسال نمایند.

وی بیان کرد: مردادماه، مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل و شهریور ماه مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیات بر اشخاص حقوقی و مالیات بر درآمد اجاره املاک است.


وی افزود: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹، حداکثر تا ۱۵ شهریورماه می‌باشد. ضمنا تدابیر ویژه سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م و به منظور تکریم و افزایش رضایتمندی مودیان و حمایت از مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا ابلاغ گردیده است و جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود و در پایان گفت: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی سئوالات مودیان محترم می‌باشد.