مشهد، برند کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شناخته می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، هادی اعظمی در مراسم افتتاحیه یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که امروز (۱۴ آبان ۱۴۰۴) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به سابقه این رویداد اظهار کرد: این کنفرانس از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و بعد از وقفه‌ای، از سال ۱۳۸۹ به صورت مستمر ادامه پیدا کرد. از سال ۱۳۹۶، فعالیت آن در سطح بین‌المللی آغاز شد و اکنون در دوره چهارم برگزاری بین‌المللی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس برند شهر مشهد است، افزود: با توجه به سابقه برگزاری، پیوند مؤثری میان دانشگاه و مدیریت شهری شکل گرفته و امروز شهر مشهد به عنوان «برند کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری» شناخته می‌شود. پایداری برگزاری این رویداد حاصل همکاری دانشگاه و مدیریت شهری بوده است.

دبیر علمی کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بیان کرد: در دوره یازدهم، هم‌زمان با انتخابات دوره ششم شوراها، پس از سه دهه لازم بود نظام شورایی کشور مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار گیرد؛ به همین دلیل «حکمروایی محلی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» محور اصلی این دوره انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این کنفرانس، بیش از ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که بیش از دو هزار نویسنده از ۳۲۳ دانشگاه کشور در آن مشارکت داشتند. از این میان، ۳۸۰ مقاله پذیرش شد که ۵۹ عنوان آن به صورت ارائه سخنرانی و ۶۳ مقاله نیز در قالب پوستر چاپ و ارائه خواهد شد.

{$sepehr_key_164348}