تسهیل دسترسی زائران به حرم امام‌رضا(ع) با افتتاح سکوی دوم ایستگاه‌های خط ۳ مترو مشهد

حسن موحدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، در حاشیه آیین بهره‌برداری از سکوی جدید خط ۳ قطارشهری مشهد، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دوره ششم شورای شهر را امکان زیارت و دسترسی به حرم‌مطهر امام‌رضا(ع) از طریق حمل‌ونقل ریلی دانست و اظهار کرد: حدود سه،چهار ماه پیش، با انجام یک اقدام فوری، بخشی از خط سه به بهره‌برداری رسید و مردم توانستند به‌واسطه مترو به حرم دسترسی داشته باشند. یکی از چالش‌های موجود این بود که برای سرویس‌دهی بهتر، سکوی مقابل نیز تجهیز و راه‌اندازی شود که پروژه‌ای زمان‌بر بود. اما با توجه به اهمیت موضوع، تلاش شد این روند با سرعت پیش برود و امروز خرسندیم که این سکو نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این میان، یکی از گلایه‌های مردم این بود که سرویس‌دهی خط سه فقط تا ساعت ۲ بعدازظهر انجام می‌شود و دلیل این موضوع این بود که ناچار بودیم پس از ساعت ۲ تا نیمه‌شب عملیات تکمیل و آماده‌سازی سکوی دوم را انجام دهیم و امکان کار هم‌زمان با تردد قطار وجود نداشت که اکنون این دغدغه نیز برطرف شده است و خدمت‌رسانی خط سه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب انجام می‌شود.

{$sepehr_key_165853}

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تقدیر از شرکت قطارشهری مشهد برای به‌ثمررساندن پروژه بزرگ خط سه تصریح کرد: از شرکت ساخت قطارشهری و شرکت بهره‌برداری تقدیر و تشکر می‌کنم که هم برنامه‌ریزی و هم راهبرد مناسبی داشتند و با شجاعت و تلاش جدی این پروژه را پیش بردند. همچنین از تلاش شهردار محترم نیز قدردانی می‌کنیم که باوجود همه چالش‌های پروژه‌های عمرانی شهری، روند پیشرفت کار به‌خوبی دنبال شده است.

وی ادامه داد: امروز پروژه‌های قطارشهری در بسیاری از نقاط کشور عملاً متوقف شده اما تنها شهری که در آن، این حوزه با سرعت در حال پیشرفت است، مشهد مقدس بوده که این نتیجه تلاش و همت مجموعه مدیریت شهری و کارکنان فعال در این بخش است. البته امیدواریم با تکمیل ایستگاه میدان بسیج و اتصال خطوط یک و ۳، زائران بتوانند به‌صورت مستقیم از خط یک به حرم‌ مطهر رضوی مشرف شوند.

موحدیان در ادامه با اشاره به برطرف‌شدن کمبود قطار‌های این خط تا دوسال‌ونیم آینده، توضیح داد: از شهروندان مشهدی و زائران عزیز باید یک عذرخواهی هم انجام بدهم؛ واقعیت این است که با کمبود ناوگان قطار روبه‌رو هستیم و این مسئله نیز به‌صورت کوتاه‌مدت قابل‌حل نیست و پیش‌بینی می‌شود حدود دوسال‌ونیم زمان نیاز باشد تا این کمبود به‌طور کامل برطرف شود. با این حال، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و استفاده بهینه از ناوگان موجود، روند خدمات‌دهی در حال انجام است. دولت نیز در تأمین قطار‌های موردنیاز مشهد باید همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم خدمات مناسب‌تر و کامل‌تری ارائه دهیم. قطعاً ما نیز از وضع موجود رضایت نداریم، اما با شرایط موجود تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمت به مردم عزیز انجام می‌دهیم.