پوریا محمدیانیزدی در گفتوگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در حاشیه آیین بهرهبرداری از سکوی جدید خط ۳ قطارشهری مشهد که امروز (۲۰ آبان ۱۴۰۴) برگزار شد، با بیان اینکه فاز اول خط ۳ قطارشهری با یک قطار و یک سکو حجم قابلتوجهی از مسافران را در ایام پایانی تابستان و دهه آخر صفر جابهجا کرد، اظهار کرد: بعد از این سرویسدهی، برنامهریزی شد تا خط سه بهصورت کامل تکمیل و سکوی مقابل نیز راهاندازی شود تا فاصله حرکت قطارها به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. برای تکمیل این بخش، لازم بود بخشی از ساعات روز به عملیات کارگاهی اختصاص یابد؛ به همین دلیل، بهرهبرداری روزانه از ساعت ۶ صبح تا ۲ بعدازظهر انجام میشد و سرفاصله حرکت قطار از میدان شهدا تا بابالجواد(ع)، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و از شهدا تا پایانه مسافربری، نزدیک به ۳۰ دقیقه بود.
وی در ادامه افزود: با تلاش فشرده شرکت ساخت در چهار،پنج ماه گذشته، اقدامات تکمیلی انجام شد و امروز، سه ایستگاه فعال خط سه دارای دو سکو شده و از این به بعد، سه قطار در مدار بهرهبرداری قرار میگیرد و سرویسدهی هم از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب انجام میشود. ضمن اینکه فاصله حرکت قطارها در هر مسیر به حدود ۱۰ دقیقه رسیده است و این همان وعدهای بود که برای تکمیل ظرفیت این خط به مردم داده شده بود.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: دو سکو شدن خط سه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت و در کنار آن، برنامهریزی شده است که تا پایان امسال، ایستگاه «بسیج» ـ بهعنوان ایستگاه محل تلاقی خطوط یک و ۳ ـ تکمیل و وارد مدار مسافرگیری شود که با افتتاح آن، سرفاصلهها و سطح سرویس فعلی حفظ خواهد شد.
{$sepehr_key_165868}
محمدیان در ادامه، درباره برنامهریزی شهرداری مشهد برای تکمیل و افتتاح سایر ایستگاههای خط سه صحبت کرد و درخصوص آن توضیح داد: با دریافت مجوزهای لازم از وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه، قصد داریم تا عملیات تکمیل ایستگاههای آیتالله مصباح (چهارراه دانش)، میدان ۱۵خرداد و شارستان یا بابالهادی(ع) را نیز آغاز کنیم که با بهرهبرداری از این سه ایستگاه، بخش اصلی محدوده زائرخیز و عمده مراکز اقامتی اطراف حرم به شبکه ریلی متصل خواهد شد. از این مرحله به بعد، ضروری است فعالیتهای فرهنگی و اطلاعرسانی تقویت شود تا شهروندان مشهدی با این نگاه که میتوانند از هر ایستگاه خط شهری و در فاصله زمانی کمتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، سفرهای خود را برنامهریزی کنند.
وی ادامه داد: هدف این است که در آینده نزدیک، خودروهای با پلاک مشهد در پارکینگهای اطراف حرم مشاهده نشود و مجاوران برای تشرف به حرم، از این سیستم حملونقل پاک، ایمن و سریع استفاده کنند تا محیط پیرامونی حرم به شکل شایستهتر برای زائران سامان یابد و خدمترسانی به بهترین نحو انجام شود.
{$sepehr_key_165869}