رشد ۳۳۶ درصدی ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی بایدو مشهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در دوره اخیر مدیریت‌شهری با شتاب بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته در جریان است. این توسعه البته روندی به‌نسبت متعارف در بیشتر مد‌های حمل‌ونقلی داشته است؛ از خطوط مترو به‌عنوان شاه‌کلید توسعه حمل‌ونقل شهری گرفته تا خرید و افزایش مداوم اتوبوس در خطوط درون‌شهری مشهد.

یکی دیگر از زیرساخت‌های حمل‌ونقلی که بر پایه دستیابی به حمل‌ونقل پاک طراحی شده، سیستم دوچرخه‌های اشتراکی است که در دوره اخیر مدیریت‌شهری، با ارتقا و توسعه بسیار خوبی همراه بوده است.

در همین رابطه، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با بیان اینکه در آغاز دوره اخیر مدیریت‌شهری تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی فقط ۷۲ ایستگاه بود، افزود: این تعداد اکنون به ۳۱۴ ایستگاه رسیده است. به عبارتی، در دوره اخیر مدیریت‌شهری، ۲۴۲ ایستگاه جدید به تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در مشهد افزوده شده است که این افزایش در نوع خود رکوردی جدید به شمار می‌رود و نشان‌دهنده رشد ۳۳۶ درصدی تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در شهر است.

{$sepehr_key_166530}

۳۰۰ دوچرخه به ۱۷۰۰ دوچرخه رسید

مرتضی جمشیدی با بیان اینکه در ابتدای کار دوره ششم مدیریت‌شهری، تعداد دوچرخه‌های بایدو ۳۰۰ دستگاه بود، ادامه داد: این تعداد نیز با جهشی بی‌سابقه، به ۱۷۰۰ دستگاه رسیده که از این تعداد اکنون ۱۴۵۰ دستگاه دوچرخه فعال است.

وی با اشاره به میانگین سفر‌ها در دو ماه شهریور و مهر نیز بیان کرد: در این مدت میانگن سفر‌های موفق ۳ هزارو ۵۰۰ سفر در روز بوده است. مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تصریح کرد: در تلاشیم تا با هدف افزایش هرچه بیشتر سفر‌های پاک، روند توسعه زیرساخت‌های این شبکه را افزایش دهیم تا شهروندان هرچه بیشتر از گذشته به استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک مد حمل‌ونقلی پاک توجه نشان دهند.