مروری بر مصوبات صحن علنی شورای شهر مشهد امروز ۱۳ مرداد
به گزارش شهرآرانیوز، مهم ترین مصوبات این جلسه عبارتند از:
 
تصویب لایحه اصلاح بند ۲- ب آیین نامه پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به محل‌های مجاز

ماده واحده: بند ۲- ب ـ آیین نامه پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به محل‌های مجاز موضوع مصوبه شماره ۱۰۳۷۴/۹۴/۴/ش مورخ ۳۰/۰۷/۹۴ به شرح ذیل اصلاح شد.

▫️بند ۲-ب (اصلاحی): وام پرداختی به هر عضو به میزان سقف نصاب معاملات جزء و برا ساس اولویت زمان درخواست و نظرکمیته تصویب خواهد بود.
 

تصویب لایحه بازنگری در محوه محاسبه حقوقات کاربری بهداشتی، درمانی، ورزشی و آموزشی در حوزه‌های درآمدی

 

ماده واحده: یک تبصره به عنوان تبصره ۶، به بند ۲ مصوبه شماره ۴/۹۵/۲۰۸۱۶/ش مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ الحاق شد:

▫️تبصره ۶ الحاقی: درصورت درخواست پروانه احداث، تجدید و توسعه بنا، منطبق بر کاربری‌های بهداشتی و درمانی، ورزشی برای املاک واقع در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی و منطبق بر کاربری‌های فرهنگی آموزشی در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی، حداکثر تا ۳ سال پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، عوارض پذیره تراکمی هر مترمربع، بصورت P ۰ محاسبه خواهد شد.
 

تصویب اصلاح مصوبه محاسبه ارزش معاملاتی ساختمان

ماده واحده: عبارت ذیل ماده واحده مصوبه شماره ۱۵۱۹/۲/ش مورخ ۲۱/۰۳/۱۳۸۵، "بدیهی است در هر صورت نباید ارزش معاملاتی فوق از مبلغ ۵.۷۰۰.۰۰۰ ریال تجاوز نماید" به شرح زیر اصلاح و جایگزین شد:
"بدیهی است در هرصورت نباید ارزش معاملاتی فوق در حوزه ۱ و ۲ درآمدی از مبلغ ۵.۷۰۰.۰۰۰ ریال و در حوزه‌های ۳، ۴ و ۵ درآمدی، از ۹۰ درصد ارزش معاملاتی سال ۱۳۹۴ همان پلاک، تجاوز نماید. "

▫️تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، با توجه به اصلاح مبانی محاسباتی ارزش مذکور و به‌منظور یکسان‌سازی آرا جریمه صادره از ابتدای سال ۱۳۹۹ املاک واقع در حوزه‌های ۳، ۴ و ۵ درآمدی، نسبت به ارسال مجدد لایحه اصلاحی مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام نماید.