دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
تاکنون ۵۰ هزار آزمایش سرپایی کرونا در خراسان رضوی انجام شده است

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی قلیان گزارش داد: نتیجه ۴۰ تا ۴۵ درصد این موارد آزمایشهای طبی از مراجعان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه بخاطر وجود علائم مشکوک به کرونا، مثبت اعلام می‌شود.

وی افزود: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان بطو معمول در بین افراد مراجع با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماریهای زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال گرفته می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت سطح اول نظام ارجاع بیماران کرونایی به شمار می‌روند به طوری که افراد با داشتن علائم مشکوک در این مراکز زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی قرار می‌گیرند.

وی گفت: بیماران مراجعه کننده به مراکز جامع خدمات سلامت در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری به ۱۵ مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی که سطح سه خدمات هستند انتقال داده می‌شوند.

دکتر قلیان افزود: ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ساعت هشت تا ۲۲ به طور ویژه به مراجعان سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خدمات‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۷ مرکز در مناطق پنج گانه مشهد فعال و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه دایر هستند.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت بروز علائم بیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و در این مرکز شهروندان علاوه بر راهنمایی در زمینه علائم بیماری کرونا، در خصوص نشانی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته با توجه به محل سکونت و سطح‌بندی بیماران نیز آگاهی می‌یابند. 

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد