۴ خط متروی مشهد به طور همزمان در حال توسعه است

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین حسامی در گفت‌وگویی با اشاره به رویکرد جدی شورای ششم برای توسعه شبکه ریلی مشهدالرضا(ع)، اظهار کرد: توسعه قطار شهری در دوره ششم شورا به‌ عنوان اولویت نخست مدیریت شهری تعیین شد و با سیاست‌گذاری درست و نظارت مستمر، پروژه‌های مترو با سرعت قابل توجهی پیشرفت کرد.

وی مهم‌ترین دستاورد این دوره را افتتاح فاز نخست خط ۳ مترو از میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا(ع) عنوان کرد و گفت: این فاز شامل مسیری به طول ۶ کیلومتر شامل ایستگاه‌های شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه امام‌رضا(ع) می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه ایستگاه باب‌الجواد(ع) نخستین ایستگاه ریلی متصل به بارگاه منور رضوی به شمار می‌رود، افزود: به منظور کاهش زمان سیر قطارها، ایستگاه‌های شهدا و باب‌الجواد(ع) دو سکو شده و ایستگاه بسیج به‌عنوان نقطه اتصال خطوط ۱ و ۳ تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حسامی تصریح کرد: همچنین تجهیزات باقی‌مانده خط ۲ تکمیل و ایستگاه شهید فکوری در این خط راه‌اندازی شد و عملیات احداث پله‌های فرار خط ۳ نیز آغاز شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به خرید ۶۰ واگن جدید برای خط ۱ تصریح کرد: حفاری خطوط ۳ و ۴ به ترتیب به بیش از ۶۷۰۰ متر و ۵۴۰۰ متر رسیده که پیشرفتی قابل توجه در مقیاس ملی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: در سال جاری ۷۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای پیشبرد این پروژه ملی از محل اوراق مشارکت و همراهی بانک عامل تأمین شده است؛ همچنین مجوزهای مهمی نظیر تکمیل ایستگاه میانی فاز نخست خط ۳، آغاز فاز دوم این خط از میدان شهدا تا میدان فردوسی و ساخت سوله تعمیرگاه سنگین خطوط ۲، ۳ و ۴ صادر شده است.

حسامی با اشاره به اینکه احداث هر کیلومتر مترو حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد، گفت: با وجود امکان اجرای پروژه‌های کوتاه‌مدت و نمایشی، شورای ششم توسعه زیرساخت‌های بلندمدت و آینده‌ساز شهر را در اولویت قرار داد.

وی در پایان افزود: توسعه متروی مشهد سهم مهمی در کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارد و این مسیر با قدرت ادامه خواهد یافت.

{$sepehr_key_169415}

{$sepehr_key_169278}