تردد ۱۱۰ کاروان شادی در روز عید سعید غدیر در مشهد | امسال سفره‌های نذری ماه محرم پهن نمی‌شود
گروه جامعه شهرآرانیوز | حسین لوائی با اعلام این خبر افزود: برنامه‌ریزی‌های شورای هیئت‌های مذهبی بر این قرار است که فقط به ایستگاه‌هایی مجوز برپایی داده شود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و نذر‌ها را به‌صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی به مردم عرضه کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا پذیرایی فقط آبمیوه‌های پاکتی با نی و کیک‌های بسته‌بندی‌شده خواهد بود که به تعداد محدود و در نقاط مشخصی از شهر توزیع خواهد شد.

مسئول بازرسی شورای هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد شادی و احترام به عقاید مذهبی مردم متدین مشهد و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، ۱۱۰ کاروان شادی در شهر و حاشیه شهر هم‌زمان با عید سعید غدیرخم حرکت خود را آغاز خواهند کرد. این کاروان‌ها با حداکثر خودرو‌های موجود و حداقل سرنشین ترددشان را آغاز می‌کنند و بنا داریم تا در مناطق حاشیه شهر، توزیع رایگان ماسک را انجام دهیم. در واقع هدف اصلی ما احترام به زحمات مدافعان سلامت و رعایت سلامت شهروندان گرامی است.

لوائی به برنامه‌های دهه نخست محرم امسال اشاره و تصریح کرد: همچنان مشغول برنامه‌ریزی برای آغاز ماه محرم هستیم و منتظر ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا می‌باشیم.

وی با اشاره به محرم سال گذشته گفت: سال گذشته ۶۷۰ ایستگاه صلواتی در شهر داشتیم که نذر‌های مردم را توزیع می‌کردند. امسال بنا نداریم این تعداد از ایستگاه‌ها را داشته باشیم و تاکنون ۲۵ منطقه شهری برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی مطالعه و بررسی شده است که منتظر تأیید آن هستیم. در این ایستگاه‌ها، چای شیرین‌شده در لیوان‌های کاغذی به مردم داده خواهد شد و غذای گرم به‌عنوان نذری، صرفا با بسته‌بندی بهداشتی و در انتهای هر مراسم روضه به مدعوین داده می‌شود و سفره‌ای پهن نخواهیم کرد.

لوائی درباره شیوه بازرسی شورای هیئت‌های مذهبی نیز خاطرنشان کرد: این شورا ۲۲۰ نیروی بازرسی دارد که به‌ازای مناطق سیزده‌گانه شهرداری و سایر مناطق مدنظر ما، به‌صورت گروه‌های ۵ تا ۶ نفره و روزانه بر حسن انجام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی نظارت خواهند کرد تا عزاداری امام‌حسین (ع) با شکوه و بدون آسیب بیماری کرونا برگزار شود.

وی به ظرفیت‌های فضای مجازی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم نیز اشاره کرد و افزود: برخی هیئت‌های ما امکان رسانه‌ای گسترده‌ای دارند و با اتکا به این توانمندی، از حضور وعاظ مطرح و پیرغلامان و مداحان اهل‌بیت (ع) استفاده خواهند کرد تا مردم علاقه‌مند هم بهره کافی را ببرند.