به ملاقات بیماران کرونایی بروید

به گزارش شهرآرانیوز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح ملاقات بیماران کرونایی در فضای باز بیمارستان شریعتی که یکی از ۳ بیمارستان دانشگاهی درگیر بیماران کرونایی در مشهد است، به مرحله اجرا در آمد.

دکتر شاپور بدیعی، اظهار کرد: کادر درمان کرونایی‌ها نزدیک به ۶ ماه است که خالصانه و صادقانه در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند و جان خود را به خطر انداخته‌اند تا جان همنوعانشان را نجات دهند.

 

وی با بیان اینکه بیمارانی که بیش از ۵ روز بستری بودند دچار افسردگی و ناراحتی شدید به‌جهت عدم حضور خانواده و بستگان خود بر بالین آنان شده بودند، خاطرنشان کرد: به‌جهت آنکه شرایط روحی بیمار بهتر شود و نتیجه درمان مثمرثمر باشد اقدامی مناسب و اثربخش با عنوان طرح ملاقات بیماران کرونایی در فضای باز بیمارستانی توسط بیمارستان شریعتی که یکی از ۳ بیمارستان دانشگاهی درگیر بیماران کرونایی در مشهد است صورت پذیرفت.

 

دکتر بدیعی تصریح کرد: در این اقدام ابتکاری بیمارانی که از شرایط عمومی بهتری برخوردارند با ویلچر و به همراه یکی از اعضای کادر درمان به فضای بیرونی بیمارستان می‌آیند تا برای چند دقیقه یک نفر از اعضای خانواده یا بستگان خود را با فاصله ۲ متری ببینند و جهت ادامه درمان روحیه مضاعف بگیرند و سپس به محلی که بستری هستند بازمی‌گردند تا مراحل درمان ادامه یابد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمان محدود ملاقات بیمار با خانواده و بستگان اکسیژن و دستگاه احیاء در فضای باز بیمارستانی قرار داده شده تا اگر در این بازه زمانی مشکلی برای بیمار به‌وجود آمد بلافاصله اقدام لازم توسط تیم درمانی ۵ نفره مستقر در محل ملاقات صورت پذیرد.

منبع: وب دا