جزئیات صف خرید و فروش سهام در بازار بورس امروز ۱۵ مرداد

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص بورس در نیمه ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه (۱۵ مرداد)، با ثبت رشد بیش از ۲۵ هزار واحدی، ارتفاع ۲ میلیون واحد را دوباره فتح کرد.

 

در گروه محصولات شیمیایی نماد پترول در قیمت ۱۹۸۰ تومان با افت بیش از ۱ درصد دنبال می‌شود. شگویا با صف فروش مواجه است. فارس در قیمت ۳۲۱۷ تومان صف خرید دارد. تاپیکو نیز رشد ۴ درصد دارد. شیران در قیمت ۴ تومان قرار دارد.

 

در گروه بانکی‌ها امروز شاهد سبز پوشی عمده نماد‌های گروه هستیم. وبصادر در قیمت ۴۱۶ تومان با رشد ۴ درصد همراه است. دی در قیمت بالای ۷۲۰۰ تومان قرار دارد. وپارس، ونوین، وپاسار، وشهر و تمام نماد‌های گروه مثبت هستند.

 

در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۴ هزار و ۶۵۰ واحدی (۱.۲ درصد) در ارتفاع دو میلیون و ۱۹ هزار واحد قرار گرفت.

 

همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۷ درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۲۰۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۲۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

 

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۶۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های وغدیر، فملی و شبندر در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

 

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

 

در ساعت ۱۰:۰۰ جمع صف‌های خرید به حدود هفت هزار میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

 

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید وآیند، وپارس و ونیکی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۵۴۹ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش برکت، شگویا و وبانک در نوبت انتظار است؛ گفتنی است حجم صف مؤسسه اعتباری ملل (وملل) به ۲.۳ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع سه هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان (۴۵ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان (۶۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹۵ نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

 

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای دو هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه  سرمایه‌گذاری‌ها  قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه  مواد و محصولات دارویی  با فشار فروش ۲۸۰ میلیارد تومانی همراه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان