مسئله عنوان «شهید سلامت» برای کارکنان درمانی حل شد | فعلا کسی اعلام نشده است

امیری-به گزارش شهرآرا نیوز، حجت‌الاسلام معصومی در حاشیه این بازدید و در پاسخ به اخبار متناقض درباره مسئله عنوان «شهادت» برای کارکنان درمانی که جان خود را از دست می‌دهند، گفت: فعلا کسی از کارکنان درمانی که احراز شده باشد در راستای درمان بیماران کرونایی به این ویروس مبتلا شده و جان خود را از دست داده است، به ما اعلام نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پاسخ به برخی اخبار درباره نپذیرفتن عنوان «شهادت» از سوی بنیاد شهید، توضیح داد: عزیزانی که در حوزه درمان و در راستای درمان جامعه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به این دلیل جان خود را از دست داده باشند، از نظر بنیاد شهید، «شهید» سلامت محسوب می‌شوند.
حجت‌الاسلام معصومی ادامه داد: مسئله آیین‌نامه‌ای بود که باید تصویب می‌شد. خداراشکر این آیین‌نامه دوسه روز پیش تصویب شد و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.
به گفته حجت‌الاسلام معصومی باتوجه‌به این آیین‌نامه و به محض اینکه بنا باشد، اقدامات بنیاد شهید خراسان رضوی درباره بررسی عنوان «شهادت» برای کارکنان درمانی که در این راه جان خود را از دست داده‌اند آغاز شده است و امور طبق روال پیش خواهد رفت.
حجت‌الاسلام معصومی درباره زمان آغازشدن فرایند اطلاق عنوان «شهادت» برای کارکنان درمان توضیح داد: آیین‌نامه هنوز به دست ما نرسیده است و ما هم منتظر هستیم. آن‌گونه که مطلع شدیم، آیین‌نامه همین روزها به دستمان می‌رسد که به محض دریافت آن، کارها را دراین‌باره آغاز می‌کنیم.