براساس سوابق تحصیلی، دانشجوی پیام‌نور شوید | ۲۴ هزار دانشجوی فعال در دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی

جانقربان|شهرآرانیوز- رئیس دبیرخانه منطقه۹ دانشگاه پیام‌نور و رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی گفت: طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام‌نور می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) فقط به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.


عزیزالله نژادعلی در حاشیه دیدار با خبرنگاران روزنامه شهرآرا به مناسبت روز خبرنگار در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: گزینش در رشته‌های تحصیلی مشخص شده از روز یکشنبه ۵ مردادماه امسال آغاز می‌شود و در روز یکشنبه ۲ شهریورماه پایان می‌یابد و شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری نیز پیش از اعلام رتبه‌ها می‌توانند انتخاب رشته کنند.


این مقام مسئول گفت: تمام دانشجویان دانشگاه پیام‌نور می‌توانند با اعلام قبلی محل امتحان خود را تغییر دهند و براساس ضوابط مشخص شده در دیگر شهر‌هایی که دانشگاه پیام‌نور دارند، امتحان دهند.
وی در ادامه اظهار کرد: اکنون ۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۲ هزار نفر از این تعداد دانشجوی فعال هستند.

 

رئیس دبیرخانه منطقه۹ دانشگاه پیام‌نور استان گفت: در دانشگاه‌های پیام‌نور خراسان رضوی ۴۰۰ رشته‌محل در مقطع کارشناسی، ۶۷ رشته‌محل در مقطع کارشناسی‌ارشد و ۸ رشته در مقطع دکتری در مشهد تدریس می‌شود.


نژادعلی افزود: رشته‌های حقوق، حسابداری، روان‌شناسی، علوم‌تربیتی و الهیات رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه بیشترین متقاضی را دارند.

 

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی با اشاره به اینکه امتحانات این دانشگاه براساس استاندار‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: امتحانات دانشگاه پیام‌نور براساس استاندارد‌های دانشگاهی و براساس نظر شورای‌عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم است.


وی گفت: منابع امتحانی این دانشگاه براساس کتاب‌های معتبر انتخاب می‌شود و این یکی از نقاط قوت امتحانات دانشگاه پیام‌نور است.


نژادعلی افزود: سال گذشته بیش از ۵۰ درصد پذیرفته‌شدگان بدون کنکور سازمان سنجش، در دانشگاه پیام‌نور پذیرش بودند و بیش از ۳۰ درصد از قبولی‌های آزمون سراسری کارشناسی‌ارشد از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور بوده‌اند.


نژادعلی درباره تعداد مدرسان این دانشگاه اظهار کرد: اکنون ۲۲۰ نفر عضو هیئت علمی و ۱۲۰۰ نفر مدرس مدعو در این دانشگاه به فعالیت مشغول هستند.