هت تریک استقلال در پنالتی‌های مشکوک
گروه ورزش/شهرآرانیوز، باشگاه شهر خودرو حق دارد از شیوه داوری بازی با استقلال گله کند. حتی اگر گل اول استقلال را هم صحیح بدانیم، گل دوم این تیم در شرایطی به ثمر رسید که به زعم همه کارشناسان هیچ خطای منجر به پنالتی روی مهدی قایدی رخ نداد و حتی داور می‌توانست این بازیکن را به دلیل تمارض با اخطار هم رو به رو کند.
 
مظفری زاده، یکی از کارشناسان خبره داوری درباره این صحنه از واژه شبیه سازی استفاده کرده است: «مهدی قائدی که با سرعت زیاد به سمت دروازه شهر خودرو حرکت می‌کرد با شبیه‌سازی، خود را به زمین انداخت که همین امر موجب فریب خوردن داور و کمک‌داور مسابقه شد و باعث شد کاظمی به‌اشتباه اعلام پنالتی کند. این پنالتی را دیاباته به گل تبدیل کرد.»

دربازی با سپاهان نیز دیاباته به همین شکل از حریف پنالتی گرفت درحالی که در تصاویر مشخص بود او به روی شایان مصلح مرتکب خطا شده است. حتی در بازی با نساجی نیز که استقلال با پنالتی به گل تساوی رسید، محمود فکری اعتقاد داشت که داور می‌توانست به راحتی از کنار آن صحنه بگذرد وبه سود استقلال پنالتی اعلام نکند.
 
این وقایع درحالی علامت سوال‌های بزرگی را مقابل کارشناسان واهل فن قرار داده که باشگاه استقلال به دلایل واهی از بازی مقابل پارس جم سرباز زد، اما سازمان لیگ درنهایت حکم به برگزاری مجدد این بازی داد.