به گزارش شهرآرانیوز، داوود همتیان گفت: محدودیتهای تحریمی به عنوان چالش اصلی پیش روی توسعه این صنعت در شهر مشهد میباشد.
وی افزود: بومیسازی بسیاری از قطعات و تجهیزات صنعت مترو، از جمله ریل، سوزن، شبکه بالاسری و تجهیزات پستهای برقی تأکید میشود و امیدوارم که با تداوم برگزاری چنین نمایشگاههایی، این محدودیتها به طور کامل برطرف شوند.
مدیرعامل بهرهبرداری قطارشهری مشهد مقدس گفت: در حال حاضر خط ۱ و ۲ به صورت کامل راهاندازی شدهاند و ایستگاه فکوری، آخرین ایستگاه خط ۲، در ابتدای سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری رسید. خط ۳، بزرگترین خط مترویی مشهد به طول ۲۸.۵ کیلومتر، در فاز اول شامل ایستگاههای میدان شهدا، بابالجواد(ع) و پایانه مسافربری است.
وی در ادامه بیان کرد: ایستگاه بسیج نیز تا انتهای سال به چرخه خدمات مسافربری اضافه خواهد شد و سکوی فاز اول خط ۳ راهاندازی شده و یک قطار به ناوگان این خط افزوده شده است.
{$sepehr_key_174531}