محسن هرمزی، در حاشیه سیوهشتمین نشست معاونین حملونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که امروز (۲۷ آذر ۱۴۰۴) در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در گفتوگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: شهرداری تهران در دو سالی که گذشت، به نوسازی ناوگان حملونقل عمومی با توجه و تأکید بر حوزه برقیسازی، اقدام کرد.
وی افزود: تا الان، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در حال سرویسدهی به مردم هستند و در حال واگذاری قریب به ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی نیز هستیم؛ از این تعداد، تقریباً تا امروز، ۵۰۰ دستگاه در شهر تهران در حال فعالیت بوده و مابقی در حال واگذاری و پلاکشدن هستند. ۱۵۰ ماشین پلیس راهور تهران را نیز برقی کردیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: شهرداری تهران با کمک دولت، نهضت برقیسازی را در این دوره پایهگذاری کرد. قرارداد پایداری را برای تولید اتوبوسهای برقی در کشور با کمک بخش خصوصی داریم. این ظرفیت وجود دارد که با تشکیل کنسرسیومی از شهرهای علاقهمند به حوزه برقیسازی، کمک شود و ما ذیل این قرارداد کمک کنیم و بتوانیم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی را با اولویت برقی انجام دهیم.
هرمزی با بیان اینکه اتفاقات خوب و ارزندهای در حوزه حملونقل مشهد رخ داده است، عنوان کرد: باوجود اینکه شعار توجه به حملونقل را میدهیم، اما شهرداریها تنها هستند. در این دوره شهرداری مشهد نیز اتفاقی که رقم خورده این بوده که شهرداری روی پای خود ایستاد و نوسازی ویژهای در حوزه اتوبوسها انجام داد؛ البته هنوز جای کار زیادی وجود دارد.
وی ادامه داد: شهر مشهد مانند اصفهان، تهران و کرج باید به سمت برقیسازی برود و پایه برقیسازی را در مشهد به صورت گسترده بگذاریم. امیدواریم متروی مشهد نیز هرچه زودتر تکمیل شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در حوزه پارک حاشیهای، پیشرو بود و اقدامات خوبی را انجام داده است، تصریح کرد: ما از این تجربه استفاده کردیم و آن را در تهران گسترش دادیم. این پارک حاشیهای را باید قاعدهپذیر کرده و امکان رزرو را برای مردم فراهم کنیم؛ در این صورت، تکمیلتر خواهد شد و شهر نظم و انضباط بیشتری خواهد گرفت.