آیین تودیع و معارفه مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد| شهردار مشهد: نمایشگاه، قطب دیپلماسی استانی باشد+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد، عصر امروز (چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴) با حضور محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان اقتصادی و مدیران شهری برگزار شد تا در مراسمی از زحمات ناصر توکلیان فر سرپرست سابق تجلیل و سید جمال الدین حسینی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معارفه شود.

همکاری با بخش خصوصی، تکلیف مدیرعامل جدید

در حاشیه این مراسم، شهردار مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز اظهار کرد: نمایشگاه مشهد فقط یک مکان نیست؛ اینجا پیشانی صنعت و اقتصاد استان محسوب می‌شود، زیرا نمایشگاه مشهد پس از نمایشگاه بین المللی تهران، هم از نظر وسعت، هم موقعیت و هم امکانات و زیرساخت‌ها دومین مجموعه بزرگ نمایشگاهی کشور محسوب می‌شود. بر همین اساس، باور ما این است که با یک برنامه مدون و سالیانه، می‌توان این جایگاه را بیش از پیش رونق بخشید تا رویداد‌ها در حد رفع تکلیف باقی نماند و برنامه عملیاتی ما براساس راهبرد ملی دیپلماسی استانی، ظرفیت نمایشگاه مشهد را در خدمت مراودات بین المللی قرار دهد.

{$sepehr_media_2542529_640_360}

وی افزود: در حکم انتصاب مدیرعامل جدید، تکالیف مهمی ذکر شده است. البته این تکالیف بسیار فراتر از این موارد است که مابقی را به صورت حضوری و درقالب جلسات توجیهی با مدیرعامل جدید درمیان گذاشته‌ام. اصل مطلب فقط همین است که باید ارتباط نمایشگاه بین المللی مشهد با بخش دولتی، بخش شبه دولتی و خصوصی به طور کامل تقویت شود. مثلاً اتاق بازرگانی، خانه صمت و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان همگی می‌توانند مجموعه نمایشگاه را در این مسیر رو به رشد یاری دهند و باید حداکثر تعامل و ارتباط با آن‌ها وجود داشته باشد.

به گفته قلندر شریف، در مجموعه نمایشگاه بین المللی مشهد امکانات مناسبی وجود دارد، نیروی انسانی کارشناس هم فراهم است و در این شرایط، باور قلبی مجموعه مدیریت شهری این است که تجربه مدیریتی مدیرعامل جدید بتواند تجربه موفقی را هم در بخش استانی، هم ملی و هم بین المللی رقم بزند.

رویدادمحوری، راهبرد ویژه نمایشگاه مشهد

در ادامه این رویداد، حسینی هم در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز تصریح کرد: زیرساختی که در نمایشگاه بین المللی مشهد فراهم شده است، می‌تواند فرصتی بسیار مؤثر در رونق تجارت و ساحت‌های مختلف اقتصاد و تولید باشد. نمایشگاه مشهد، نگین اقتصاد خراسان رضوی است و می‌تواند نه فقط قطب مولد اقتصاد استان بلکه دروازه تجارت و بازرگانی کشور با جهان شرق باشد.

وی تأکید کرد: البته تجربه سالیان اخیر ثابت کرده که در گذار زمان باید رویکرد‌هایی مورداصلاح و بازسازی قرار بگیرند. ازجمله همین غرفه داری مجازی یا حتی موضوع رویدادمحوری که به معنای مختصر و مفید آن، امروزه نمایشگاه برگزار می‌شود و در حاشیه آن شاهد برپایی رویداد‌های آموزشی، تجاری و تعاملی هستیم درحالی که می‌توان از آمار بازدید عبور کرد تا رویداد‌های ملی و بین المللی برگزار شود و در حاشیه آن ها، نمایشگاه‌ها شکل بگیرند.

{$sepehr_key_176308}