سپاهان آخرین ایستگاه در راه آسیایی شدن شهرخودرو
بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ باز هم سپاهان، باز هم همین حوالی، باز هم آسیا. این سرنوشت مشترکی است که یکی‌دوفصلی می‌شود دامان نماینده مشهد را می‌گیرد. عنابی‌های شهر مشهد فصل قبل هم در همین هفته‌های پایانی و در روز‌هایی که استرس آسیا به جان هواداران فوتبال شهر افتاده بود، به‌مصاف سپاهان رفتند و با یک تساوی شانس‌های خود را زنده نگه داشتند؛ اما این‌بار شاگردان سهراب بختیاری‌زاده اگر می‌خواهند امیدهایشان برای رسیدن به لیگ قهرمانان را زنده نگه دارند، باید اول ۳ امتیاز بازی شش‌امتیازی را در نصف جهان به حساب خود واریز کنند و بعد چشم انتظار لغزش رقبا باشند. شهرخودرو امروز در حساس‌ترین بازی فصلش از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میهمان سپاهانی است که در هفته‌های اخیر آبستن انواع حوادث بوده و حالا همچون ماری زخمی به نبرد نماینده مشهد آمده است.


جنگ بحران‌زده‌ها

شهرخودرو و سپاهان، ۲ تیم ۴۵ امتیازی جدول رده‌بندی هستند که حالا نسبت به استقلال، تراکتور و فولاد از شانس‌های کمتری برای کسب سهمیه آسیایی برخوردارند. باوجود‌این، امتیازازدست‌دادن‌های بالانشینان در این هفته‌ها سبب شده است تا آن‌ها باز هم امیدوار بمانند. شهرخودرو در ۵ دیدار آخرش در لیگ برتر ۴ تساوی و یک شکست داشته و در مقابل سپاهان ۵ بازی آخرش را با ۳ شکست، یک‌برد و یک تساوی پشت‌سر گذاشته است. البته تغییر سرمربی شهرخودرو بعد از استعفای سرآسیایی برای این تیم گران تمام شده و روند نبردن‌های این تیم از همان موقع شروع شد. در مقابل سپاهان هم بعد از هت‌تریک امیر در شکست با استعفای قلعه‌نویی همراه شد و حالا آن‌ها هم در بحران به سر می‌برند.


۱۳ نبرد و ۲ جین حادثه

مروری بر تاریخچه بازی‌های شهرخودرو و سپاهان نشان می‌دهد این ۲ تیم تاکنون ۱۳ بار مقابل یکدیگر به میدان رفتند؛ ۱۳ نبردی که ۵ پیروزی برای سپاهان، ۳ برد برای شهرخودرو و ۵ تساوی را به‌همراه داشته است. نکته جالب‌توجه درباره این رقابت‌ها پیروزی پُرگل ۴ بر ۰ این ۲ تیم برابر یکدیگر در بازی رفت‌و‌برگشت فصل هفدهم لیگ برتر است؛ جایی که شهرخودرو در بازی رفت سپاهان را با ۴ گل مرادمند، قاضی، قاسمی‌نژاد و خانزاده نقره‌داغ کرد، اما در بازی برگشت این اصفهانی‌ها بودند که انتقام گرفتند و با گل‌های یزدانی، شریفی، علی‌محمدی و انصاری، شهرخودرو را چهارتایی کردند. ۲ دیدار آخر این ۲ تیم با تساوی یک‌بر‌یک به پایان رسیده است.