آزادگان، سرمایه‌ای ارزشمند برای همه نسل‌ها هستند
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در جلسه مشترکی که با جمعی از اعضای موسسه پیام آزادگان استان خراسان رضوی داشت، اظهارکرد: آزادگان، سرمایه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که متاسفانه به نحو مقتضی و آنگونه که شایسته و بایسته بوده، ظرفیت فرهنگی واجتماعی آنان مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه آزادگی، یک فرهنگ است، گفت: آنچه آزادگان در دوره اسارت از خود نشان دادند و در تاریخ ثبت کردند، فرهنگی غنی است و سرشار و مشحون از نکات آموزنده فراوان؛ آموزه‌هایی برخاسته از سیره سرور و سالار شهیدان.

حیدری در ادامه افزود: همه ما شرمنده و مدیون تلاش‌های شما آزادگان و ایثارگران هستیم؛ برهمین اساس تاکنون در حد وسع و بضاعت خود تلاش‌هایی انجام داده‌ایم تا شاید بخش اندکی از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شما را جبران کند، ولی این جریان فرهنگی، نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف است.

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش‌های نوین و مختلف همچون فرهنگ و شاخه‌های مختلف آن برای اشاعه این جریان فرهنگی، تصریح کرد: هر خاطره از ایثارگران و آزادگان می‌تواند سوژه یک فیلم و یا کتاب اثرگذار در جامعه باشد.

وی با اشاره به فراخوان طراحی المان تقاطع چهارسطحی آزادگان که به زودی منتشر خواهد شد، گفت: موسسه پیام آزادگان استان می‌تواند بعنوان یکی از مجموعه‌های فعال، در این فراخوان شرکت کند و با ارائه طرحی موثر، شاهد اقدام ماندگاری باشیم.