در عزاداری‌ها، اصل بر سلامت مردم است

لاله کوثری-شهرآرانیوز| رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این شرایط سخت و طاقت فرسای اقتصادی شهر پویاست و در حوزه عمران و خدمات شهری کار در حال انجام است.


محمد رضا حیدری در یکصد و دومین صحن علی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: سه شنبه ۲۸ مرداد سالروز کودتای امریکا است. کودتایی که با کمک سیا طراحی شد و دولت مردمی و منتخب مرحوم مصدق را سرنگون کرد و این کودتا از مصادیق دخالت آمریکایی‌ها در موضوعات ایران است.

 

وی افزود: ۳۱ مرداد آغاز ماه محرم است. موضوع محرم و کربلا پیام اور مقاومت جهاد و امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای فداکاری امام‌حسین و یاران ایشان است.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هدف و رسالت این عزاداری‌ها گامی به سوی معرفت بیشتر است. در موضوع عزاداری در کنار شور موضوع شعور و شناخت فلسفه عاشوراست و توجه به دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا اصل بر سلامت مردم است و این عزاداری مقبول ضمن رساندن ما به شناخت و معرفت حفظ سلامت شهروندان است.


وی با اشاره به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک افزود: شرایط دانش پزشکی در جامعه ایران در اوج خود قرار دارد و ما در تمام حوزه‌ها خود کفا هستیم.


حیدری گفت: ابثارگری این گروه از مردم در این روز‌ها با توجه به شیوع کرونا به اوج خود رسیده است.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: باید به صحبت‌های کلیدی پزشکان در این حوزه توجه کنیم تا زحمت کادر پزشکی را کمتر و به حفط سلامتی آن‌ها به عنوان ذخایر منابع انسانی کمک کنیم.


وی با بیان اینکه آغاز هفته دولت را در پیش داریم افزود: دولت جمهوری اسلامی همیشه برای کسور خدمات ارزنده‌ای برداشته، اما بلندگویی برای اعلام نداشته است. امیدواریم در این هفته در این حوزه گام هایی برداشته شود.


حیدری گفت: اگر چه هنوز ظرفیت‌های دیگری برای مساعدت و کمک دولت به مدیریت شهری وجود دارد، اما دولت اهتمام خود را حوزه فروش اوراق مشارکت برای مدیریت شهری مشهد گذاشته است.