فراخوان اولین رویداد دوسالانه ملی نقاشی «شاهنامه فردوسی» منتشر شد

به گزارش شهرآرانیوز، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درباره اولین رویداد دوسالانه ملی نقاشی بیان کرد: رویکرد سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در برگزاری این رویداد، خلق آثار ماندگار از داستان‌های کمتر مطرح شده این منظومه حماسی با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان نقاش است. رزم و نبرد، شخصیت‌نگاری، پیکار نیکی و بدی، تراژدی اسطوره، جغرافیای تاریخی، آیین و مناسک و نیایش در شاهنامه از جمله موضوعات این فراخوان است.

صدرا یوسفی افزود: مهلت ثبت‌نام در این فراخوان از یکم تا سی‌ام شهریورماه ۹۹ تعیین شده و ۱۵ آبان نیز موعد تحویل آثار به دبیرخانه این رویداد ملی است. مرحله اول داوری آثار دریافت شده یکم آذرماه و مرحله دوم در تاریخ ۱۵ آذرماه انجام می‌شود.

به گفته یوسفی به سه اثر برگزیده به ترتیب، ۳۵۰ میلیون ریال، ۳۰۰ میلیون ریال و ۲۵۰ میلیون ریال اهدا می‌شود. همچنین به هریک از آثار راه‌یافته به نمایشگاه ۳۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد و از میان آثار راه یافته به مرحله داوری ۲۷ اثر به مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال خریداری خواهد شد.

 داوران این رویداد فرح اصولی، معصومه مظفری، بهنام کامرانی، خسرو خسروی و جمشید حقیقت‌شناس از اعضای هیئت داوران هستند.

هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این فراخوان به سایت art.mashhad.ir مراجعه و در صورت لزوم با شماره ۰۵۱۳۸۴۱۳۹۰۰ تماس برقرار کنند.