اعلام آخرین مهلت ترخیص خودرو‌های سواری
به گزارش شهرآرانیوز، «مهرداد جمال ارونقی» گفت: مهلت ترخیص بخشی از خودرو‌های انبار شده و کالا‌های گروه ۴ در گمرکات اجرایی کشور که با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالا‌ها توسط هیات وزیران تمدید شده بود ۲۶ شهریورماه سالجاری به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: صاحبان کالا‌های حائز شرایط لازم است در اسرع وقت نسبت به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا‌های خود با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اقدام کنند.

جمال ارونقی افزود: اظهار خودرو‌های سواری نیز در حال حاضر صرفا با رعایت مفاد مصوبه ۲۹ بهمن ۹۸ هیأت وزیران و بررسی دقیق شرایط اعلام شده، اخذ مجوز‌های قانونی و مقرراتی و رعایت سایر مقررات میسر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای اظهار خودرو‌های حائز شرایط به گمرک، قفل مربوط به کالای گروه ۴ غیرفعال شده، ولی این امر به منزله عدم کنترل مشخصات اظهارنامه گمرکی با مندرجات ثبت سفارش معتبر صادره نیست چرا که پارامتر‌های اظهارنامه و ثبت سفارش، بصورت سیستمی کنترل می‌شوند و در صورت وجود هرگونه مغایرت، از اظهار کالا توسط گمرک جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون گمرک ایران در ادامه تأکید کرد: ترخیص کلیه کالا‌های تجاری دارای ثبت سفارش معتبر اعم از گروه ۴ و خودرو، منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک و رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه از جمله ارائه مجوز‌های قانونی و مقرراتی لازم می‌باشد که این امر به تمامی گمرکات کشور ابلاغ شده است.
 
 
 
منبع: روابط عمومی گمرک ایران