راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی در انتقال خون خراسان رضوی

مدیرکل انتقال‌خون خراسان رضوی در گفت وگو با شهرآرانیوز گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر خونی استان به واسطه بیماری کووید ۱۹، سامانه اهدای خون به منظور اجتناب از تجمع اهداکنندگان خون و عدم گسترش بیماری کرونا و جلوگیری از اتلاف وقت اهدا کنندگان راه اندازی شده است.

 

دکتر مجید عبداللهی افزود: اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir، با انتخاب استان، شهر، پایگاه، روز و ساعت مراجعه پس از دریافت کدرهگیری به مرکز خونگیری مراجعه کرده و بدون نوبت پذیرش شوند.


وی اظهار کرد: به همراه داشتن کارت ملی و ماسک در زمان مراجعه به پایگاه اهدای خون الزامی است و اهدای خون ثبت نام کنندگان منوط به پذیرش پزشک پس از بررسی معاینات پزشکی می‌باشد.


مدیرکل انتقال‌خون خراسان رضوی افزود: از اهداکنندگان عزیز خواهشمند است قبل از اقدام به ثبت نام در سامانه نوبت دهی اینترنتی شرایط عمومی اهدای خون را بررسی نمایند و سپس اقدام به ثبت نام نمایند که این شرایط عبارتند از: حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدای خون هر ۳ ماه یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال از ۴ بار تجاوز نکند، همچنین همراه داشتن اصل کارت شناسایی (کارت ملی، شناسنامه دیجیتال) الزامی است.