محرم امسال نذر اهدای خون کنیم

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر نزدیک می‌شود و گویا با بحرانی که نظام سلامت این روزها با آن دست به گریبان است، امسال باید محرمی متفاوت را تجربه کنیم.


پایگاه‌های انتقال خون برای اهداف و رسالت‌های ذاتی سازمانی خود هر سال پذیرای داوطلبان اهدای خون بوده‌‌اند و امسال نیز همچنان خواهند بود. در تمام این سال‌ها بسیاری از مردم شریف استان و مشهد مقدس عزا‌داری را با ایثار‌گری به هم‌نوعان خود در هم می‌آمیختند و علاوه بر مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون با روش‌های مختلفی حمایت و در‌کناری خود را با این ارگان عام‌المنفعه اعلام می‌کردند.


در این محرم اما وضع عزاداری تفاوت‌هایی به خود خواهد گرفت. از جمله آنکه نذر‌های عاشقان به سمت سلامت و بهروزی دیگر هم‌میهنان و همشهریان هدایت خواهد شد که یکی از اهداف این خیر‌خواهی و نیک‌اندیشی می‌تواند پایگاه‌های اهدای خون باشد. ارگانی که در میانه بحران کرونا بی‌حاشیه و جدا از همه مشکلات پیش‌رو نگذاشت که بیماران نیازمند به خون و فراورده‌های خونی نا‌امید بمانند و خون در رگ‌های سلامت از جریان بیفتد.


مشکلات، کمبودها و نیازمندی‌های پایگاه‌های انتقال خون اما کم نیستند. تجهیزاتی که باید نو‌سازی شود، آن‌هایی که باید تهیه و به واحد‌های فنی اضافه شود و بسیاری موارد دیگر که بی‌تردید به ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه خدمات حیاتی به نظام بهداشت و درمان کمک خواهد کرد.


پس بر خود فرض دانستیم به‌عنوان متولیان تأمین خون و فراورده‌های خونی سالم، به عاشقان سالار شهیدان و هیئت‌های مذهبی در این آستانه پیشنهادی ارائه کنیم:


بزرگواران می‌توانند با ارائه پیشنهاد و بررسی جنبه‌های مختلف آن، نذرهای خود را برای بهینه‌سازی و ارتقای کمی و کیفی پایگاه‌های اهدای خون از جمله موارد مصرفی ( پذیرایی اهداکنندگان و تأمین اقلام فرهنگی تا موارد و ملزومات بهداشتی) که متعلق به خود آنان است، اختصاص دهند. چه بسا اگر این مشارکت همگانی و فراگیر شود بتوانیم کاری بزرگ انجام دهیم. معتمدان، مدیران، فعالان مذهبی و مدنی و اصحاب رسانه می‌توانند در این امر و هدایت اذهان به سرویس انتقال خون نقشی حیاتی ایفا کنند و یقین دارم که کوتاهی نخواهند کرد.
سخن کوتاه می‌کنم. هر روز در اداره کل انتقال خون استان منتظر حضور یا تماس تلفنی و مشورت با خیر‌خواهان خواهیم بود تا پیشنهادهای شما را به گفت‌وگو بگذاریم و نتیجه‌ای حاصل شود.


شماره تماس پایگاه برای هماهنگی هیئت‌امنا برای دسته‌های عزاداری و عزیزانی که تمایل دارند در زیر اعلام می‌‌شود.
شماره تلفن: 38516300
نشانی: احمداباد، خیابان عدالت، نبش عدالت 10.