طرح تفصیلی موجب توسعه پایدار و متوازن می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی‌زاده با اشاره به تغییرات و انتسابات اخیر در شهرداری‌های مناطق، اظهارکرد: آنچه در این رفت‌وآمد‌ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که شهرداران مناطق باید نسبت به مدیریت شهری اشراف کامل داشته و از تجربه و تخصص کافی در امور شهر و شهرداری هم برخوردار باشند چراکه بسیار کمک‌کننده است.

عضو کمیته نظارتی منطقه ۹ شهرداری در ادامه این منطقه را یکی از مناطق منحصر به فرد مشهد دانست که بخش عمده‌ای از ساخت‌وساز‌های سطح شهر در این منطقه است، گفت: بیش از یک سوم درآمد‌های شهرداری مشهد از این منطقه استحصال می‌شود، ولی باید توجه داشت که برای تحقق این درآمد‌ها پیوسته رضایت شهروندان را مدنظر داشته باشیم و برخورد‌های ما عادلانه و توام با عدالت باشد.

موحدی‌زاده با تاکید بر لزوم مدارا کردن با مردم، افزود: شرایط این روز‌های مردم ما دشوار بوده و شیوع ویروس کرونا نیز وضعیت را سخت‌تر نموده است؛ پس باید بیشتر مراقبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی شهرداری‌ها خدمت به شهروندان و ارتقاء سطح خدمات شهر و سرانه‌های شهری است؛ سایر ادارات و مجموعه‌ها و نهاد‌های دخیل در شهر هم باید شهرداری را کمک کنند تا بتوان خدماتی مطلوب‌تر به عموم ارائه دهیم و رفاه بیشتری را برای شهروندان ارمغان آوریم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به تصویب طرح تفصیلی حوزه جنوب‌غرب که شامل منطقه ۹ و ۱۱ می‌شود، گفت: این طرح درحال طی کردن مراحل قانونی خود است؛ امیدواریم با تعیین تکلیف این موضوع مهم، بتوان به شهر شکل پایداری دارد و توسعه آن را به صورت موزون پیش برد.

موحدی‌زاده افزود: بدون شک وقتی شهر از نظم و پیوستگی مشخصی برخوردار باشد، زیباتر خواهد شد و منظر‌های شهری نیز جذابیت مضاعفی به خود خواهند گرفت.