۱۰شهریور؛ مانور بازگشایی غیرحضوری مدارس استان برگزار می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز، قاسمعلی خدابنده در این رابطه بیان کرد: مانور بازگشایی غیرحضوری مدارس خراسان رضوی ویژه مدارس دخترانه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ و برای مدارس پسرانه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ روز دوشنبه، ۱۰شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.
 
وی ضمن تشکر از تدابیر صورت گرفته در راستای کیفیت بخشی به فرایند‌های پروژه مهر۹۹ اظهار داشت: ضروری است قبل از بازگشایی رسمی مدارس در ۱۵شهریور ماه ۹۹ متناسب با وضعیت‌های سه گانه که توسط ستاد مدیریت کرونا ابلاغ و توسط این اداره کل اطلاع رسانی خواهد شد، میزان آمادگی مدارس سنجیده شود.
 
خدابنده افزود: از آنجا که شرایط و اقتضائات ویژه پیش روی آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس مستلزم واکاوی دقیق‌تر متغیر‌های متعدد است باید همه ارکان مدرسه، از شیوه‌های ارائه خدمات و برقراری ارتباط مدرسه با مخاطبین خود به ویژه کانال‌ها و روش‌های مجازی فرایند یاددهی یادگیری بین معلم و یکایک دانش آموزان (شبکه شاد و ...) مطلع شوند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان تصریح کرد: مناطق بایستی، تبیین شفاف مفاد «شیوه نامه وزارتی بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی99-1400 » را جهت رفع ابهام احتمالی و اطلاع کامل مدیران، کادر اجرایی مدارس، معلمان، دانش آموزان و اولیا، به عنوان یک اصل مهم به جد پیگیری و در دستور کار خود قراردهند.
 
خدابنده افزود: در جهت رفع موانع و محدودیت‌های احتمالی و موردی برخی مدارس با حفظ شان تصمیم گیری شورای مدرسه؛ ضمن رعایت ضوابط مربوطه، تسهیل گری نمایند.


منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی