فرایند توزیع تذکره الکترونیکی برای مهاجران در مشهد آغاز شد
به گزارش شهرآرانیوز، عبدالجابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد با اشاره به آغاز فرایند توزیع تذکره (شناسنامه) الکترونیکی برای مهاجران گفت: طبق این برنامه به متقاضیان پس از شناسایی و تثبیت هویتشان، تذکره الکترونیکی داده می‌شود.
 
وی افزود: این برنامه به‌زودی در تهران نیز آغاز می‌شود و یک نمایندگی توزیع تذکره الکترونیکی در استان کرمان هم ایجاد خواهد شد.
 
انصار که امروز در نشست هم‌اندیشی برای ایجاد شورای مهاجران در محل کنسولگری افغانستان در مشهد سخن می‌گفت، بر اهمیت ایجاد شورای عالی هماهنگی تشکلات مهاجران تأکید کرد.
 
وی ادامه داد که رساندن صدای مهاجران و کاهش مشکلات آنان از جمله اهداف این شورا می‌باشد.
 
درهمین حال سیدحسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین، هم که در یک سفر غیر رسمی در مشهد به سر می‌برد، در این مراسم ایجاد شورای عالی هماهنگی تشکلات مهاجران را در افزایش انگیزه نخبگان مهم دانست و افزود: این شورا می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان حکومتی باشد و این ارتباط را تحکیم بخشد.
 
وی افزود: در برنامه پنج ساله وزارت مهاجرین، تشکیل چنین شورا‌هایی از قبل پیش‌بینی شده بود و این وزارت از چنین شورا‌هایی که در راستای شناسایی و حل مشکلات مهاجران گام بر می‌دارد حمایت می‌کند.
 
بلخی ادامه داد: برطرف‌شدن مشکلاتی، چون افزایش قیمت صدور پاسپورت برای مهاجران، تثبیت هویت و بیماری کرونا از جمله مواردی است که نقش شورا‌ها در شناسایی و برطرف‌شدن آنان تأثیر بسزایی خواهد داشت.
 
قرار است شورای عالی هماهنگی تشکلات مهاجرین مقیم مشهد، پس از ثبت در وزارت‌های عدلیه و مهاجرین رسمی و مستقل کار خود را آغاز کند.
 
منبع: صدای افغان