درباره توصیه مادر شهیدان کارکوب‌زاده، به یک مداح | الان وقت شهادت نیست!
به گزارش شهرآرانیوز؛ «الان فرق می‌کنه، الان باید بگی خدایا شهید نشیم» این توصیه جالب مادری بود که ۲ فرزندش شهید و یک فرزندش مفقود‌الاثر بوده‌اند. در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد، نشان می‌دهد که در یکی از همین عزاداری‌های جدید که محفل محرم را به خارج از خانه و در کوچه آورده است، مداح کنار مادر شهید می‌نشیند و صحبت‌های جالبی را می‌شنود. مادر شهیدان خلیل و عبدالجلیل و مفقودالاثر منصور کارکوب‌زاده در این ویدئو می‌گوید: «باید باشین که آقا رو حمایت کنین».
 
مهدی سلحشور، مداح اهل‌بیت (ع)، هم در پاسخ آرزو می‌کند مانند پسران او شهید شود، اما مادر شهیدان کارکوب‌زاده ادامه می‌دهد: «اون موقعیت دیگه‌ای بود، ولی الان فرق می‌کنه! الان باید بگی خدایا شهید نشیم». او که با لهجه و با طمأنینه صحبت می‌کند، می‌گوید: «الان باید بگیم خدایا کاری کنیم که ثواب شهید گیرمون بیاد. الان شما باید فکر کنین که آقا تنهان. برای چی شهید بشین؟»
 
حالا این طرز تفکر و این حرف‌ها در فضای مجازی در قالب یک ویدئوی ۵۰ ثانیه‌ای دست‌به‌دست می‌شود و درس می‌دهد. یکی از کاربران فضای مجازی نوشته بود: «صحبت‌های این مادر بزرگوار آخر همه سواد‌های سیاسی‌اجتماعی بود».
 
کاربر دیگری کامنت گذاشت: «از دامن چنین مادری بوده است که این فرزندان بزرگ تربیت شدند». علاقه و ارادت این مادر شهید به رهبر معظم انقلاب پیش از این هم باعث شده بود تا رهبر معظم انقلاب سفرشان را در قم طولانی‌تر کنند. این مادر شهید در سفر سال ۸۹ رهبری به قم، در نامه‌ای خواستار دیدار با رهبر معظم انقلاب شده بود و حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای پس از دیدن این نامه، سفر خود را یک شب دیگر تمدید کردند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان ایشان در دیدار با این خانواده شهید فرمودند: «این رو به شما بگم. من امشب بنا نبود قم بمونم. فقط برای شما موندم. البته خونه ۲ شهید دیگه هم رفتیم. اما من برای شما موندم. برای اینکه بتونم شما رو ببینم». خانواده معظم شهیدان کارکوب‌زاده، ۲ شهید به‌نام‌های عبدالجلیل و خلیل و یک مفقودالاثر به‌نام منصور و نیز یک جانباز و یک آزاده در دوران سکونت در شهر آبادان، تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.