پیش از خرید زمین یا مسکن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
به گزارش شهرآرانیوز، از یزد، سید مسعود احترام، مسئول واحد فنی و شهرسازی شهرداری حمیدیا گفت: شهروندان محترم قبل از هرگونه خرید و فروش ملک در سطح شهر لازم است، از نوع کاربری، نحوه گذر بندی، نوع مالکیت و دیگر اطلاعات ملکی اطلاع جامع و کاملی کسب کنند تا با توجه به ارزش املاک و سرمایه گذاری کلان در این خصوص دچار ضرر و زیان نشوند.

او افزود: برای مالکیت نیز پس از بررسی صحت پلاک ثبتی و مالک آن پلاک طبق نظر اداره ثبت اسناد و املاک و اداره راه و شهرسازی و اطمینان خاطر از صحیح بودن مالکیت، شهرندان باید برای کسب اطلاع از ضوابط شهرسازی به واحد شهرسازی شهرداری مراجعه نمایند.

احترام ادامه داد: ضوابط و مقررات شهرسازی هر منطقه شامل ضوابط تفکیک، شبکه معابر، کاربری ملک، ضوابط مربوط به پارکینگ مورد نیاز هر کاربری و ... است و متقاضیان می‌توانند با آگاهی از موقعیت و آدرس ملک و ارائه آن به ماموران فنی منطقه در واحد شهرسازی، از موارد فوق مطلع گردند.

مسئول واحد فنی و شهرسازی شهرداری حمیدیا تصریح کرد: قطعا خریداری زمین بدون اطلاع از موارد مذکور شهروندان تبعات سنگینی از قبیل عدم امکان ساخت و ساز و حکم تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰، عدم امکان اخذ مجوز برای دریافت انشعابات و خدمات عمومی از قبیل آب و گاز و ... را متحمل می‌شوند، که قابل جبران نخواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان