میتسوبیشی بدفروش‌ترین خودرو‌ی بازار آمریکا
به گزارش شهرآرانیوز،در سال ۲۰۱۶ با محرز شدن تقلب میتسوبیشی در اعلام میزان مصرف سوخت محصولات، اوضاع برای این کمپانی وخیم‌تر از همیشه شد. این خودروساز خوشنام ژاپنی برای ادامه فعالیت چاره‌ای جز پذیرش پیشنهاد پیوستن به ائتلاف رنو نیسان نداشت و مجبور شد زیر چتر حمایتی این گروه چند ملیتی قرار بگیرد.
 
میتسوبیشی بدفروش‌ترین خودرو‌ی بازار آمریکا

بر اساس تحقیق اخیری که توسط سایت iSeeCars انجام شده، میتسوبیشی در ایالات متحده این روز‌ها اصلا حال و روز خوشی ندارد. داده‌های بدست آمده از بین تقریبا ۹ میلیون خودروی نو و دست دوم فروخته شده بین نوامبر ۲۰۱۹ الی ژوئن ۲۰۲۰ نشان می‌دهند کراس‌اوور میتسوبیشی اوتلندر از نظر سرعت فروش ضعیف‌ترین مدل صفر کیلومتر در بازار ایالات متحده محسوب می‌شود.

طبق تحقیق iSeeCars اوتلندر برای پیدا کردن مشتری جدید به طور میانگین نیازمند ۱۹۷.۷ روز است. پس از این خودرو که از نظر کندی فروش در جایگاه نخست قرار دارد، رتبه دوم باز هم به محصولی از میتسوبیشی رسیده است! این رتبه با رکورد ۱۸۷.۷ روز در اختیار کراس‌اوور جدید اکلیپس‌کراس قرار دارد.
 
میتسوبیشی بدفروش‌ترین خودرو‌ی بازار آمریکا
میتسوبیشی به‌زودی نسخه بروز شده از اوتلندر و اکلیپس‌کراس را معرفی خواهد کرد

به منظور اینکه معیاری برای مقایسه داشته باشید، باید اشاره کنیم میانگین زمان لازم برای فروش یک مدل نو در مدت یاد شده برابر با ۹۶.۹ روز بوده است، یعنی نصف زمان لازم برای محصولات میتسوبیشی!

البته رکورد‌های بسیار پایین‌تر از میانگینِ میتسوبیشی اصلا هم جای تعجبی ندارد، چرا که آمار فروش این شرکت در سه ماهه دوم امسال ۷۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، به غیر از ایالات متحده میتسوبیشی در سایر بازار‌های بزرگ از جمله اروپا نیز با مشکل از دست دادن مشتری دست و پنجه نرم‌ می‌کند. مثل شریک استراتژیک یعنی نیسان، این کمپانی می‌خواهد با بروزآوری و بازنگری در سبد محصولات خود سهم از دست رفته از بازار آمریکا را بازپس بگیرد. در اروپا هم تولید و فروش مدل‌های جدید میتسوبیشی متوقف شده و در عوض بر جنوب شرق آسیا که هنوز این کمپانی طرفداران زیادی دارد، تمرکز خواهد شد.

شایان ذکر است از بین مدل‌های بررسی شده، شورولت تریل‌بلیزر (Trailblazer) کمترین زمان را برای فروش نیاز دارد. این کراس‌اوور آمریکایی پس از ۱۹ روز، راهی پارکینگ مشتری جدید می‌شود؛ بنابراین بین شورولت بلیزر محبوب و اوتلندر نامحبوب، اختلافی ۱۰ برابری در زمان لازم برای فروش وجود دارد که می‌تواند به معنای رونق اقتصادی برای جنرال موتورز و اوضاع وخیم میتسوبیشی تلقی شود.

منبع:motor۱