گام سوم در ۲ محله

استادی - بعد از برگزاری انتخابات شورای اجتماعی محله ایثارگران و فرهنگیان در گام سوم دوره جدید شوراهای جدید محلات، شهروندان محله‌های رازی و لشکر هم پس از برگزاری مجمع عمومی این محله، نمایندگان و رابطان خود را با شهرداری شناختند. نماینده‌هایی که اولین و مهم‌ترین دغدغه‌شان حل مشکل امنیت خدشه‌دار شده این روزهای قاسم‌آباد بود و این دغدغه تا آنجا در اولویت قرار گرفت که بدون استثنا وعده انتخاباتی همه کاندیداها تمرکز روی مسئله امنیت و تأمین آن برای هم‌محله‌ای‌های خود بود.

 

مسئولیت‌پذیری
به گزارش شهرآرامحله، در این مجمع حسین کریمی، رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه10 مشهد، گفت: شورای اجتماعی محلات جدای از هر مسئله دیگری به دغدغه‌مندی و حس مسئولیت اجتماعی نیاز دارد و همه کسانی که برای این کار قدم جلو می‌گذارند و خودشان را در معرض رأی مجمع قرار می‌دهند، قطعاً از سر مسئولیت اجتماعی‌ای که دارند جلو آمده‌اند.
وی همچنین در واکنش به طرح مسئله امنیت و ناامنی در برخی از پارک‌های کوچک در منطقه از سوی اعضای مجمع عمومی محله رازی نیز بیان کرد: طبیعتاً متولی برقراری امنیت در محله شهرداری نیست، اما برای اینکه فضا تغییر کند و در پارک‌ها شاهد حضور بیشتر مردم باشیم، قصد داریم در بوستان‌های خُرد محله برنامه‌های فرهنگی اجرا کنیم تا این مشکل تا حد زیادی برطرف شود. در اولین گام از این موضوع ما برنامه اتوبوس تماشا را به مناسبت دهه ولایت در 8 پارک محلی منطقه اجرا کردیم که خوشبختانه استقبال بیش از انتظار ما بود و این دست برنامه‌ها ادامه‌دار خواهد بود.


حضور عام‌المنفعه
در ادامه جلسه مجمع عمومی شورای اجتماعی محله رازی، علی احمدی، معاون تازه منصوب شده اداری و مالی شهرداری منطقه با بیان اینکه اعضای شورای اجتماعی باید پُل ارتباطی بین مردم و شهرداری باشند، گفت: شما به عنوان اعضای شورا به نوعی نماینده‌های مردم هستید و نقطه اشتراک شهرداری با شهروندان محسوب می شوید. اعضای شورای اجتماعی محلات هرچه فعال‌تر و پرتلاش‌تر باشند، مشکلات و مسائل محلات و نظرات شهروندان خیلی بهتر به شهرداری منتقل خواهد شد و به مرور زمان تأثیر خودش را خواهد گذاشت.
معاون اداری و مالی شهرداری در ادامه حضور در شورای اجتماعی محلات را امری عام‌المنفعه خواند و افزود: این سطح از دغدغه که در بین اعضای مجمع عمومی شورای اجتماعی محلات منطقه10 وجود دارد واقعاً در خور تقدیر است. در بین شهروندان یک منطقه شهری و حتی شهر کمتر کسی پیدا می‌شود که دغدغه بهبود اوضاع و شرایط محل زندگی‌اش را داشته باشد و در مسیر این کار عام‌المنفعه قدم بردارد.
احمدی در پایان بیان کرد: من باز هم ابراز امیدواری می‌کنم که با مشخص شدن اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه10، ارتباط خوب و مؤثری بین شهرداری و اعضا برقرار شود تا هرچه بیشتر و بهتر مسائل و مشکلات محلات را حل و فصل کنیم.
در پایان این مجمع پس از اتمام رأی‌گیری محمدرضا ظریفیان با ۲۴ رأی، سمیرا سجادی به عنوان نماینده جوانان با ۲۳ رأی، فاطمه درج‌ور به عنوان نماینده بانوان با ۲۱ رأی، زهرا ذاکر به عنوان نماینده ایثارگران با ۲۱ رأی، طیبه محقق با ۱۷ رأی و سکینه حیدریان به عنوان نماینده معلولان با ۳ رأی در مجمع ساکنان انتخاب شدند. همچنین محمدرسول جعفری‌پور، مهری اژدری و وحید پهلوان‌منش به ترتیب به عنوان نماینده‌های مجمع مساجد، مدارس و تشکل‌ها برگزیده و معرفی شدند تا بدین ترتیب پرونده 5 مجمع شورای اجتماعی محله رازی نیز بسته شود.
اما در ادامه همین روز جلسه انتخابات مجامع شورای اجتماعی محله لشکر نیز برگزار شد، برای مجمع ساکنان این محله فاطمه نوری با 10 رأی به عنوان نماینده بانوان، سعید نیازی با 11 رأی به عنوان نماینده جوانان و نوروزعلی نوروزی با 7 رأی به عنوان نماینده ایثارگران انتخاب شدند.
همچنین نویدرضا عرفانیان با 13 رأی، حمید مداحی با 8 رأی و فهیمه طاهری با 7 رأی دیگر افراد انتخاب شده در مجمع ساکنان بودند. محسن البرز، محمدرضا تاجور، منیره نجفی و مسعود عبدالهی نیز به ترتیب به عنوان نمایندگان مجامع مساجد، مدارس، تشکل‌ها و کسبه انتخاب شدند تا بدین ترتیب تکلیف شورای اجتماعی 2محله دیگر نیز در منطقه 10 مشخص شود.