مأموریت شورا مطالبه‌گری در زمینه رسیدگی به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در بیستمین جلسه شورای شهرداران که با حضور شهردار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ادبیات موضوع بازآفرینی کاملا روشن است و همه ما در این زمینه تجربیات لازم را داریم.
وی افزود: بعد از چهار دهه خدمت در حوزه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، معتقدم که مدل‌های مداخلات مستقیم و یک‌سو جواب‌گو نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: درباره رسیدگی به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، باید مردم پای کار بیایند و متغیر اقتصادی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

حیدری خاطرنشان کرد: ما باید مشوق و سازوکار‌هایی را ایجاد کنیم تا این کار برای مردم صرفه اقتصادی داشته باشد و در این شرایط که بسیاری از مردم از نظر اقتصادی ضعیف شده‌اند، بتوانند وارد اصلاح بافت شوند در غیر این صورت بافت بدون تغییر باقی خواهد ماند.
وی اضافه کرد: همه تلاش‌های ما در راستای تحقق عدالت اجتماعی است که این مفهوم از گذشته به ارث رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شهردار مشهد در بحث رسیدگی به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ورود خوبی داشته‌اند به‌گونه‌ای که گاهی در برخی از موارد از دفاتر توسعه محله بر موضوعات مسلط‌تر بودند.

حیدری گفت: مأموریت جدی ما در این یک سال مطالبه‌گری در زمینه رسیدگی به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.
وی ادامه داد: شهرداران مناطق نباید صرفا به‌دنبال کسب رتبه‌بندی باشند، این موارد باید باشد، اما آنان باید بر حوزه بافت‌های ناکارآمد ورود عملیاتی پیدا کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداران منطقه علاوه بر سرکشی به پروژه‌های مرتبط با منطقه خود، باید از دفاتر توسعه محله نیز بازدید کنند.