رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: نگران موج سوم شیوع کرونا هستیم
امیرعلی قاسمی‌مقدم- به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین بحرینی با اشاره به مباحث مطرح شده در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا خراسان‌رضوی، گزارشی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شد.
 
وی افزود: از مردم شریف خراسان‌رضوی که با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مراسم‌های عزاداری را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از معدود افرادی که در دهه اول محرم به رغم تاکید فراوان درخصوص ضرورت توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت نکردند، گلایه داریم و انتظار می‌رود همراهی بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه نگران موج سوم شیوع ویروس کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: هم‌زمانی سفر‌های پایان تابستان، بازگشایی مدارس و احتمال شیوع ویروس آنفلوانزا با موج جدید بیماری کرونا به شدت موجب نگرانی است و می‌طلبد که مردم استان بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
بحرینی افزود: خودداری از سفر‌های غیرضروری و سیاحتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مستمر دست‌ها با آب و صابون از جمله مواردی است که می‌تواند در پیشگیری از آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا مؤثر واقع شود.
 
وی اظهار کرد: از هیئت‌های مذهبی درخواست داریم که امسال در شهر‌های خود، مراسم عزاداری برپا کرده و از سفر به مشهد مقدس جدا خودداری کنند چرا که به‌شدت نگران موج سوم شیوع کرونا هستیم.