تصویر قهرمان بر دیوار شهر
به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اکران تصویر «شهید کاوه» به مناسبت سالروز شهادت و پاسداشت مقام این شهید انقلاب اسلامی ایران خبرداد. به گفته صدرا یوسفی این اقدام با هدف بزرگداشت دائمی مقام شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و ترسیم سیما و رشادت‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است. او یادآور شد: اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری، فراخوان «روشنای شهر دو» با موضوع دیوارنگاری عکس شهدا را در مرداد سال گذشته منتشر کرد و ۳۱ طرح با محتوای یادشده به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد.
 
معاون فرهنگی و هنری سازمان ضمن اشاره به این موضوع که دیوارنگاری عکس «شهید کاوه» نیز در راستای فراخوان روشنای شهر انتخاب و اکران شده، خاطرنشان کرد: این اثر را نفیسه خوش‌اندام به همراه بهاره قادری طراحی کرده اند و عمار سالخورده حقیقی اجرا کننده این نقاشی دیواری است. این تصویر در متراژ ۸۰ مترمربع در میدان «شهید کاوه» نقش بسته است.


به شهید کاوه علاقه قلبی دارم

نفیسه خوش‎ اندام یکی از طراحان تصویر شهید کاوه با بیان اینکه تاکنون چندین بار به همراه همکارش بهاره قادری پرتره شهید کاوه را طراحی کرده‌اند گفت: این برای نخستین بار بود که طرح ما با موضوع این شهید بزرگوار در یکی از فراخوان‌های شهرداری پذیرفته و اجرا شد. خوش‌اندام و قادری که هردو در رشته گرافیک تحصیل کرده‌اند یک هفته زمان برای طراحی این اثر صرف کرده‌اند. خوش‎اندام با بیان اینکه به شهید کاوه ارادت و علاقه قلبی دارد خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش درباره شخصیت و منش این شهید گرانقدر تحقیق کردیم. به گفته او اجرای این اثر توسط عمار سالخورده بین ۵ تا ۷ روز زمان برده است.

شهید محمود کاوه سال ۱۳۴۰ در مشهد متولد شد. او از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در جنگ تحمیلی بود و فرماندهی تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا در غرب کشور که بعد‌ها به لشکر ارتقا یافت را به عهده داشت. او در شهریور ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.