افزایش مصدومان زلزله رامیان به ۲۲نفر + ویدئو
به گزارش شهرآرانیوز، بیشترین میزان خسارت منازل مسکونی را در روستای قورچای و بعد از آن ویرو بوده است.
 
براساس برآورد اولیه، ۳۵ تا ۴۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.
{$sepehr_media_186262_400_300}
زلزله رامیان خسارتی در سمنان نداشته است
ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: حوالی ساعت ۲ و ۴ دقیقه بامداد امروز ۱۷ شهریورماه، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در مرز استان‌های سمنان و گلستان و منطقه رامیان اتفاق افتاد، که بخش‌هایی از شهرستان شاهرود و بخش بسطام و منطقه کلاته خیج نیز احساس شد.

وی اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب از شهرداری کلاته خیج، دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود، هلال احمر و... به منطقه اعزام شدند و خوشبختانه تا کنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی از زلزله ۵.۱ریشتری بامداد امروز از سوی فرمانداری شاهرود گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: زلزله صبح امروز با مختصات طول جغرافیایی ۵۵.۱ و عرض جغرافیایی: ۳۷.۰۲ در عمق ۹ کیلومتری زمین در ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه اتفاق افتاده است.
 
مشکل برق و گاز در مناطق زلزله‌زده گلستان وجود ندارد
استاندار گلستان با اشاره به وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز به مرکزیت شهرستان رامیان، گفت: در حال حاضر مشکل برق و گاز در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: در پی زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری در ساعت ۰۲:۰۴ دقیقه بامداد امروز در استان، نیرو‌های امدادی بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: در این زمین‌لرزه تعدادی از خانه‌های کاه گلی روستایی دچار ترک شدند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن از صبح امروز با حضور در مناطق زلزله زده، برآورد‌های خسارت را انجام خواهند داد.

حق‌شناس گفت: ۱۰ نفر از اهالی روستای قورچای و الهادی شهرستان رامیان در پی این زمین‌لرزه دچار مصدومیت حین فرار شدند.
 
منبع: ایسنا